יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

האגודה למלחמה בסרטן נגד האח הגדול

באגודה פנו לוועדת החינוך של הכנסת וביקשו ללחוץ על עורכי התוכנית להורות לדיירי הבית לחדול מעישון. "נראה שיד מכוונת משווקת סיגריות"

האגודה למלחמה בסרטן מנסה לגייס את הכנסת נגד תכנית הריאליטי הגדולה "האח הגדול". הסיבה, לטענת האגודה כעשרה מתוך 17 משתתפי התכנית מעשנים ללא הפסקה ומהווים דוגמא רעה לנוער. אתמול (ב') פנתה מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, ליו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, וביקשה את התערבותם המיידית על מנת לזמן את נציגי הרשות השנייה ואת עורכי התכנית לדיון מיוחד כדי ללחוץ עליהם להורות לדיירי הבית ב"אח הגדול" להפסיק לעשן במהלך התכנית.

זיו הפנתה את תשומת לב ראשי הועדות כי התכנית המשודרת פעמיים בשבוע, בזמן צפיית שיא, ומעודדת שוב ושוב את העישון בישראל.

"היקף העישון בפרקי התוכנית 'האח הגדול' צורם בהיקפו ומהווה עבורנו מקור לדאגה. עדויות מדעיות הוכיחו מעל לכל ספק כי תופעת העישון תופסת תאוצה כאשר היא מקבלת גיבוי באמצעי המדיה", כתבה בפנייתה.

זיו טענה כי נגע העישון בישראל גובה כ-10,000 קורבנות מדי שנה - יותר מאשר קורבנות איידס, תאונות דרכים, התאבדויות ורצח גם יחד. "עדויות מדעיות חזקות ממחקרים ארוכי טווח מצביעים על כך שחשיפה למעשנים בסרטים ובתוכניות טלוויזיה פופולריות, משפיעה על מתבגרים שאינם מעשנים להתחיל לעשן או להפוך ממעשנים אקראיים למעשנים באופן קבוע"

הפקת "האח הגדול" בתגובה: התוכנית מייצגת את החיים
מהפקת "האח הגדול" נמסר בתגובה: "בבית 'האח הגדול', כמו מחוצה לו, ישנם דיירים שמעשנים וכאלו שלא. תוכנית 'האח הגדול' משקפת את המציאות בבית כהווייתה, וככזו משקפת גם סיטואציות בהן אנשים מעשנים. חשוב לציין כי במשדרים המרכזיים בערוץ 2 נעשה מאמץ להפחית עד כמה שניתן את תופעת העישון. עם זאת, התופעה שלעצמה לא החלה בטלוויזיה ולא תסתיים בה, והמלחמה החשובה ראוי שתעשה גם במחוזות אחרים. לאור חשיבות הנושא, בערוץ 20 תעלה הודעת התראה כנגד עישון".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share