יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

האח השבוי • להוציא את גלעד שליט מ"האח הגדול"

ההחלטה של יגאל להושיב בובה בדמותו של גלעד על כסא בשולחן ארוחת שישי הרגיזה את ליבי בגנו כל כך, שהיא התחילה להתגעגע למעיין חודדה


מדובר באחד מסיפורי הכיסוי היותר מוצלחים של העשור האחרון. מסתבר שגלעד שליט נמצא בכלל בבית האח הגדול, טובל בהוט טאב ההורמונלי ואוכל את הממולאים של פרידה. איזה שבי ואיזה נעליים - הוא פשוט היה בבידוד במלון בגלל ההדלפות לתקשורת.

איש לא אמור להיות מופתע מרצונם העז של דיירים מסוימים לעורר קצת פרובוקציות בבית, ואם אפשר, על הדרך, לנסות להרשים את הקהל שכבר עומד עם האצבע על הדק המסרון. אבל החלטתו של יגאל - שנבעה כנראה ממריטת יתר של גבות שעצרה את זרימת הדם למוחו - למקם בובה (טוב נו, כרית) בדמותו של גלעד על כסא בשולחן ארוחת שישי, הפיחה בנו געגועים למעיין חודדה וההומור הבריטי שלה או לריבים על תפקיד סולן בקליפ בוליוודי.

עם כל ניצב חרמן ושריפת ענק הולך גלעד ונשמט אט אט אל תחתית סדר העדיפויות וההתעניינות - גם שלנו וגם של מי שאמורים להחזיר אותו הביתה. הסמל שהפך להיות עבור רבים מאיתנו הולך ומאבד ממשמעותו. נותרנו עם ייצוג שכל מי שחפץ בכך, מזנה אותו ועושה בו שימוש לצרכיו. גלעד שליט לא ביקש להפוך לכרית עם טישרט (שהיא בעצמה כבר ייצוג מסחרי של היעדרותו מחיינו), הוא לא ביקש להפוך לשיחת היום בבית "האח הגדול" והוא לא ביקש שמתמודד ריאליטי תאב פרסום יעשה לביתו בתחושת שליחות מזויפת. הרי להזכיר את שמו בהרמות כוסית ולהתפלל לשובו כבר הפך לטבע שני עבורנו, ואין ספק שזהו המעט שאנחנו - שאין בכוחנו הממשי לחלצו מגיהנום השבי - מסוגלים לעשות. אבל לקרבן אותו שוב, כבובה (וסליחה על כפל המשמעות) לצרכי רייטינג ופופולריות ועוד באמתלה הומניטרית, הוא אחד המעשים האנוכיים והמטופשים ביותר שניתן לעשות. נשיקה לסבית, ריב קולני או הסרת חולצה ודיבור פסיכוטי אל מול המראה עושים את העבודה טוב יותר, מהיר יותר ופוגעני הרבה פחות.

רוקדים עם חטופים
במקום שכולנו נזכור שחובתנו התמידית היא להיות מגויסים למענו, עכשיו יכול מי שרוצה, לגייס את גלעד לטובתו משל היה כלב שעוזר לך להתחיל עם כוסיות בשדרה. בנפילתו בשבי, גלעד מכר את נשמתו - שלא ביודעין - למערך מעוות של ניצול שמבצעים בו אנשים שכוונותיהם מוטעות עד כאב.

האם חוזה הטאלנט של שליט כולל גם הופעת אורח ב"ארץ נהדרת"? האם נראה אותו בעונה החדשה בתפקיד עצמו? האם תופרים לו דרמת מקור בה יגלם חייל שחזר מן השבי וגילה שהוא בעצם רוצה לרקוד? לא מדובר פה הרי בגחמה של רגע, וברור שהאג'נדה הז'ונגלרית של יגאל תוכננה היטב מראש. בוא נלך על הסופט ספוט של אזרחי ישראל ונראה לאן זה יביא אותי. על הדרך, יגאל מאמין בכל ליבו, נועם ואביבה שליט ישבו בבית, יחככו ידיים בהנאה ויאמרו "איזה גבר היגאל הזה, איך הוא עושה כבוד לילד". אין ספק בכך, ערב שישי האחרון, עוד ערב שישי בו גלעד נרקב בחסות החשיכה, היה מרומם עבור בני משפחת שליט כשהתכנסו לצפייה המסורתית שלהם בערוץ 20.
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share