יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

יבואנים ומנלי מעבדות:'האח הגדול יהרוס לכם את הטלוויזיה'

העונה החדשה של "האח הגדול" עלתה לאוויר ואיתה ערוץ 20. אך כעת מזהירים יבואנים ומנהלי מעבדות תיקונים: הלוגו שמופיע בפינת התמונה עלול "להיצרב" על המסך לאחר צפייה ממושכת - ולהזיק לטלוויזיה


ימים ספורים לאחר שהחלה העונה החדשה של "האח הגדול", מזהירים יבואנים ומנהלי מעבדות לתיקון טלוויזיות כי צפייה רצופה בערוץ האח הגדול עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לטלוויזיות הדקות.

"בעונה הראשונה והשנייה של האח הגדול הגיעו למעבדה שלנו כמה טלוויזיות LCD שבהן נצרב הלוגו של התוכנית. זה קרה ואני חושש שזה עוד יקרה, משום שבטלוויזיות LCD ו-LED אין מנגנונים פנימיים שנועדו למנוע את התופעה", סיפר בשבוע שעבר בעל מעבדה פרטית גדולה במרכז הארץ, שביקש להישאר בעילום שם. מכשירים מקולקלים הגיעו בעבר גם למעבדות של כמה יבואנים.

בערוץ האח הגדול, המקרין במשך כל היממה את מעללי הדיירים בבית, מוצג כל העת לוגו גדול במיוחד בחלקה השמאלי העליון של התמונה. רוב הלוגו הוא בצבע לבן, הוא אטום וסטטי במשך כל שעות השידור.

כאשר טלוויזיות LCD ,LED ופלזמה פועלות במשך שעות ארוכות, לוגו זה עלול להופיע כצללית זמנית על המסך. בשלב מתקדם יותר, ככל שמתמשכת הצפייה בערוץ, הוא אף עלול להיצרב עליו באופן קבוע - תופעה המכונה עלידי מדענים "תמונת רפאים". במחשבים , למשל, נועדו האנימציות המשתנות של שומרי המסך למנוע מקרים דומים.

חובבי התוכנית הנוטים לצפות בערוץ במשך שעות ארוכות או לחלופין משאירים אותו פועל ברקע כל היום, נמצאים בסיכון גבוה מאוד לחוות את התקלה.

כמו כן, תופעת הצריבה שכיחה יותר במסכי פלזמה בשל עקרון הפעולה שלהן. ארמן גורלי, מנהל המותג LG ביבואנית קבוצת ח.י, מסביר כי "טלוויזיות LCD ו-LED פחות רגישות לצריבות, ותופעת הצריבה בהן נדירה מאוד". לדבריו, "נתקלנו בה הרבה פחות בטלוויזיות שמותקנות בדירות ובבתים פרטיים ויותר במסכים או בטלוויזיות המשמשים לתצוגה קבועה כמו בפאבים, במסעדות ובחנויות".

אם הטלוויזיה שלכם נצרבה, לא תוכלו לפנות בטענות אל היצרן או היבואן. בחוברת הוראות השימוש ובתעודת האחריות של כל היצרנים והיבואנים מצוין במפורש כי האחריות איננה מכסה כל נזק הנגרם כתוצאה מצריבת המסך.

ברוב המקרים מזהירים היצרנים מפני הצגת תמונה סטטית, למשל תצוגת מחשב, תמונות וטקסט. יבואנית טושיבה, חברת ניופאן, כוללת באזהרות גם "לוגו לזיהוי ערוץ" כגורם סכנה, שיכול לגרום לירידה מסוימת באיכות התמונה לאחר שנותר על המסך לזמן רב.

כך תמנעו
בהוראות השימוש בטלוויזיות LG מופיעה הערה מפורשת - "הימנעו מלהציג תמונה קבועה על גבי מסך הטלוויזיה לפרקי זמן ממושכים. התמונה הקבועה יכולה להיטבע על המסך באופן קבוע" - אך רק מעטים מהרוכשים קוראים את כל החוברת ומודעים לסכנה.

איך מונעים את תופעת צריבת הלוגו בערוץ האח הגדול? גורלי ממליץ להוריד בתפריט המסך של הטלוויזיה את ערכי הניגודיות (קונטרסט) והבהירות (ברייטנס). ניתן גם להפעיל את מצב החיסכון באנרגיה במסך, שמוריד את בהירותו באופן אוטומטי ב-40%.

לדבריו, על ספקי התוכן בתחום הטלוויזיה בישראל לגלות גם הם אחריות ולהפעיל כמה שיטות הנהוגות בחו"ל: למשל, הלוגו של רשת פוקס מסתובב בשעת השידור מדי כמה דקות, כדי למנוע את תופעת הצריבה. בערוצים אחרים בחו"ל נוהגים לשנות את מיקום הלוגו כך שלא יוצג בפינה קבועה במסך, ומזיזים אותו ימינה ושמאלה, מעלה ומטה.

מקור: nrg
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share