יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

ג'קי, שים לב: כך אומרים "התחת שלי במים" בספרדית

הדייר שנבחר כ"ישראלי ביותר בבית" יצא לייצג אותנו בספרד, אבל כדי לשמור על האופי הייחודי שלו יש כמה דברים שהוא חייב לדעת. למשל: איך אומרים "ברגיל", "חצי קלאץ'" או "התחת שלי במים" בשפת המקום? קבלו את המונחון המלא למושגי ג'קי מנחם
המונח: הכל טוב, הכל טוב
פירוש: המצב כשורה. אני מרוצה
שימוש לדוגמא: "לא אכפת לי שהפסדנו במשימת התקציב ונהיה קצת רעבים. יש עוד אורז, הכל טוב"
ובספרדית: 
Todo está bien,todo esta bien

המונח: 'פגר
פירוש: קיצור של המילה מפגר, מוגבל
שימוש לדוגמא: "האח הגדול, אם אני לא יודע אנגלית זה לא אומר שאני 'פגר"
ובספרדית: 
Retrasado

המונח: ברגיל, ברגיל
פירוש: אין שינוי, הכל כרגיל.
שימוש לדוגמא: "נופר עדיין לא שמה עליי. ברגיל, ברגיל"
ובספרדית: 
Como de costumbre, como de costumbre

המונח: חצי קלאץ'
פירוש: לא עד הסוף, באמצע פעולה
שימוש לדוגמא: "פרידה נשמה, אז מה אם לא מוצאת את התנ"ך. שימי חצי קלאץ' ותשחררי"
ובספרדית:
La mitad del embargue

המונח: נסיכה
פירוש: בחורה איכותית, עדינה, מושא חלומות
שימוש לדוגמא: "נופר, גם כשאת צורחת עליי ומעיפה עליי כפכף את עדיין נסיכה"
ובספרדית: Princesa

המונח: בגדול, בגדול 
פירוש: באופן כללי ורחב
שימוש לדוגמא: "אני אוהב להיות רב מלצרים. בגדול בגדול"
ובספרדית:
de big time או grande grande

המונח: מז'יק
פירוש: קסם אישי
שימוש לדוגמא: "כמה שאלעד קטן ככה הוא מלא במז'יק"
ובספרדית:
magia

המונח: צאי מההלם, כנסי לתלם
פירוש: לא להישאר בשוק, להמשיך בפעולה
שימוש לדוגמא: "משאירים אותנו עוד שבוע בתקופת החלוצים – יאללה שירן, צאי מההלם כנסי לתלם"
ובספרדית:
Salir de la descarga, entrar en la pista

מונח: התחת שלי במים 
פירוש: אני בטוח בעצמי, אין לי מה לחשוש
שימוש לדוגמא: "יש הדחה בשבוע הבא אבל אני לא מפחד. התחת שלי במים"
ובספרדית:
Mi culo agua

1 תגובות:

יקי אמר/ה...

מה עם: "זה של הביוקר"?
לדוגמה הוא אמר היום האח הגדול ספרד שהמיטות בישראל יותר טובות והוסיף "של הביוקר"

שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share