יום רביעי, 9 בפברואר 2011

הגמדים בישראל קוראים אלעד מבייש אותנו


המחאה שעשו בשיתוף עיתון רייטינג
כעס, זעם וכאב משתלטים על נמוכי קומה בישראל בכל פעם שאלעד צפני קורא לעצמו "גמד", מרשה לדיירי בית "האח הגדול" לכנותו כך או מבקש מהם להרים אותו על הידיים. עד היום הם צפו בו, נפגעו ושתקו. עכשיו הם פותחים לראשונה את לבם בפני "רייטינג", ופורשים את טענותיהם החריפות נגד האיש שבעל כורחו מייצג אותם. וכן, יש פה הכרזת מלחמה קטנה

כשמינה צמח תעשה סקר ותשאל: "ההתנהגות של אלעד צפני בבית 'האח הגדול' עושה שירות טוב לנמוכי הקומה בישראל?", היא תקבל שתי תשובות חד משמעיות. בקרב הישראלים שגובהם הוא כ־1.75 מ' (הגובה הממוצע של הגברים בישראל. גובהן הממוצע של נשים הוא 1.62 מ') התשובה תהיה מוחצת: כן.

האמת הפחות נעימה, זו שמתחת ל"יופי, הידד, הביאו גמד!" שלכם, היא שחלק מנמוכי הקומה בארץ סבורים שאלעד מביך את עצמו כשהוא משתתף בתוכנית, זועמים על כך שהוא מכנה את עצמו גמד ומבקש מחבריו לבית שירימו אותו ו"יתנהגו אליו כמו אל תינוק", כלשונם. בהסתמך על הטענות שמשמיעים כעת כמה נמוכי קומה שכבר מזמן איבדו את סבלנותם כלפי אלעד, מתברר שלא כל גמד אוהב שמרימים אותו ולא כל גמד קורא לעצמו "גמד" ומקבל בשוויון נפש את העובדה שגם אחרים קוראים לו ככה. להפך.
נמוכי הקומה בישראל מן הסתם לא אשמים בכך שלאלעד אין שום בעיה עם זה שהכניסו אותו לבית "האח הגדול" על תקן גמד. אז מה אם מקובל עליו לגמרי שבכך יתחיל וייגמר אפיונו בתוכנית. אז מה אם הוא לוקח בקלות את עובדת היותו נמוך קומה (או לכל הפחות משחק אותה ככה) ואף מכנה את עצמו "אלעד הגמד". אז מה אם לפעמים הוא מחפף במשימות או נמנע מהשתתפות בהן בטענה שמותר לו, כי הוא גמד. אז מה אם הוא מבקש מלי עוז, מעמיר ומעוד כמה מחבריו בבית להרים אותו על הידיים, כמו תינוק, כדי שיוכל להגיע מהר יותר לחדר השינה.

רבים מבין נמוכי הקומה בישראל, כאמור, לא יכולים להזדהות עם אופן ההתנהגות הזה, להבין אותו או לתמוך בו. "לא אהבתי את ההשתתפות של אלעד בתוכנית", אומרת מיקי, מורה ממרכז הארץ (שמה המלא שמור במערכת,
לבקשתה), נמוכת קומה (140 ס"מ). "אני לא רוצה להעליב אותו באופן אישי, אבל בעיניי זה מביך, מה שהוא עושה שם. אני לא חושבת שזה עושה טוב לאף אחד. רק כשהוא יחזור הביתה הוא יבין את זה".

למה? רוב הצופים מאוד מחבבים אותו.
"כי מעתה ועד עולם הוא יהיה 'התופעה' ו'הדבר המוזר הזה מ'האח הגדול''. אני לא חושבת שצריך להסתכל על בני אדם ככה, גם לא בשביל מיליון שקל - למרות שזה הרבה כסף. אנשים בארץ ממילא מסתכלים על נמוכי קומה בצורה מוזרה - וזה לא צריך להיות ככה - אבל מאז שהוא נכנס לתוכנית, הוא רק הוסיף לזה. אני חושבת שזה ממש לא עושה טוב לנמוכי הקומה בארץ".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share