יום שני, 14 בפברואר 2011

בויצו דורשים את פיטוריו של יורם זק

במכתב למנכ"ל קשת אבי ניר כותבות יו"ר ומנכ"ל העמותה: "אמירות מהסוג הזה חמורות ביותר, פוגעות בכבוד האדם בכלל ובכבוד האשה בפרט"

ויצו דורשת מקשת לפטר את עורך "האח הגדול" יורם זק. במכתב ששלחו יו"ר ומנהלת האגף לקיום מעמד האישה בעמותה, גילה אשרת ורונית ארנפרוינד כהן, למנכ"ל קשת, אבי ניר, נכתב:

"אנו רואות בחומרה רבה את ההתבטאות הסקסיסטית הבוטה של עורך התוכנית יורם זק, שהופנתה לכאורה בדיבור חברי כלפי אחת ממשתתפות התוכנית. יש לגנות בחריפות ובכל דרך אפשרית את ההתבטאות שיצאה מפיו של זק... אמירות מהסוג הזה חמורות ביותר, פוגעות בכבוד האדם בכלל ובכבוד האשה בפרט, משפיעות על תפיסות וערכים, מחזקות דעות קדומות, ויוצרות עולם דימויים המנוגדים לעקרון השוויון, שלא לדבר על השפעתם על החפצת גוף האישה לאובייקט סקסיסטי לצרכי ולריצוי הגבר".
"העובדה כי מדובר באדם המופקד על עריכת התוכנית מעצימה את השאלות והתהיות המתעוררות בעקבות התבטאותו הקשה". יורם זק (צילום: יותם רונן)השתיים כותבות כי העובדה שנתח גדול מצופי התכנית הנו בני נוער מעלה את מידת החומרה באמירה וכי העובדה כי מדובר באדם המופקד על עריכת התוכנית מעצימה את השאלות והתהיות המתעוררות בעקבות התבטאותו הקשה. על פי השתיים העובדה כי רון התייחסה אל הדברים בהומור ובהבנה, איננה מצביעה על סיום העניין, משום שלא מדובר במקרה פרטי של התנצלות בין שני אנשים: "אנו דורשות מראשי חברת קשת לבדוק מחדש את עמדות ודעות האנשים שמובילים ומשפיעים על תכני התכנית, ולקיים דיון דחוף בעניין קונספט התכנית בכללותו. לדעתנו, אין בעובדת הוצאתו של יורם זק לחופשה כדי לשנות לו במעט את ההכרח בשינוי מהותי במסרים הסקסיסטיים והאלימים , העוברים בטקס הגלוי והסמוי בתוכנית".

מקשת נמסר בתגובה :"אם ברצונן של נשות ויצו לדון ולבן את הפרטים , באמת ובתמים, הן מוזמנות בכל עת לנהל דיאלוג ישיר עימנו ולא באמצעות מכתבים לתקשורת.
ולעצם העניין, קשת לקחה אחריות על האמירה המיותרת כבר בליל שבת. כאמור המנחים התנצלו מספר פעמים בשידור חי, עורך התכנית הביע בפני דנה רון התנצלות אישית עמוקה וכן, הוחלט כי ייצא לחופשה בת מספר ימים. ראוי לציין כי דנה רון השכילה לקבל את הדברים בהומור והבנה בנסיבות בהם נאמרו".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share