יום רביעי, 9 בפברואר 2011

"לפוצץ את ליהיא גרינר"

אתר “שרוטונים” המפרסם סרטונים ומשחקים סאטיריים לסלולר ולווב הסיר מהרשת משחק מקוון שאיפשר לגולשים להלום בדמותה של ליהיא מ”האח הגדול” בנימוק של שימוש לא הולם בתכני הסדרה”, מדווח הערב “וואלה”.

imageהמשחק הוסר לאחר שזכיינית ערוץ 2, “קשת” איימה לתבוע את “שרוטונים” לאחר שפירסם בדף הראשי של האתר משחק בשם “פוצץ את ליהיא”. המשחק כלל זירת אגרוף בה ניצבת המתמודדת ב”אח הגדול” ליהיא גרינר מול ארוסה לשעבר אבירם בן שושן. המשחק אפשר לשחקנים להלום בפרצופה של ליהיא באמצעות דמותו של בן שושן. עם המהלומות מתווספים פנסים מתחת לעיניה של הדמות ושיניה נופלות, ולבסוף עולה הכיתוב המציע לגולש להירשם לשירות של שרוטונים אם ברצונו “להמשיך לפוצץ את ליהיא”.

המשחקון התבסס על אירועי העונה הנוכחית של “האח הגדול”, כאשר גרינר ניהלה רומן עם מתמודד נוסף, עתי שולברג, בעוד היא מאורסת לבן שושן.
עם הפצת הסרטון בפייסבוק הוא צבר באז וצפיות וגם ביקורת רבה. “קשת”, המשדרת את “האח הגדול”, טענה כי “מדובר באפליקציה העושה שימוש לא הולם בתכני האח הגדול”. ואכן, שעות מספר לאחר פרסום המשחק הוא הוסר לאחר שרשם 60 אלף צפיות תוך שעות בודדות.

על סמך איזה בסיס משפטי דרשה “קשת” את הסרת המשחק? אמנם, “לפוצץ את ליהיא” לא יזכה בפרס השנה על טוב טעם וללא ספק מדובר במשחק בטעם רע במיוחד, נמוך, אך אנשים יכולים לטעון ש”האח הגדול” היווה בעבר אכסניה לתכנים אלימים בעצמו.

“בעוד שמובנת סיבת התנגדותה של ‘קשת’ למשחק האמור, כלל לא ברור אם יש בסיס לעוגן המשפטי להסרתו”, אומר עו”ד ד”ר נמרוד קוזלובסקי, “לכאורה ‘קשת’ יכולה להעלות טענה של הפרת זכויות יוצרים, בטענה כי תכני ה”אח הגדול” הם תכנים שעל-פי חוזה עם משתתפי ה”אח הגדול” שייכים קניינית לה, אך על פניו לא מדובר בכך כי המשחק אינו עושה כל שימוש בתכני התוכנית או בפורמט של התוכנית, הזכאים להגנת זכויות יוצרים, אלא יוצר יצירה עצמאית שהיא פארודיה על משתתפת בתוכנית”.
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share