יום שלישי, 29 במרץ 2011

רייטינג ראשוני: שיא של 41.5% לגמר האח הגדול

מדובר בתוצאה הגבוהה ביותר בכל העונות, אך נמוכה בעשירית אחוז מזה של גמר מסטרשף. רייטינג השיא: 45%
גמר 'האח הגדול' הצליח לרתק אליו 41.5% מהאוכלוסייה היהודית, כ-1.378 מיליוני צופים. כך עולה מנתוני רייטינג ראשוניים. יש להדגיש כי מדובר בנתונים ראשוניים בלבד, וגורמים אחרים מעריכים כי נתוני האמת יהיו נמוכים מעט יותר, ויעמדו על 40%. רייטינג השיא עמד על 45%.

מדובר בתוצאה הגבוהה ביותר שנרשמה לתוכנית 'האח הגדול' בכל הזמנים, אך היא נמוכה בעשירית האחוז מגמר 'מסטרשף', ששודר בנובמבר והשיג 41.6%. אם התוצאה תישמר, תתמקם תוכנית הגמר במקום השלישי בעשור האחרון כשבמקום השני גמר מסטרשף ובמקום הראשון משחקה של מכבי תל אביב בכדורסל מול בולוניה ששודר ב-2004. בעונה הראשונה הניבה תוכנית הגמר של האח הגדול 39.1%, בעונת הוי.אי.פי 31.7% ו-35.7% בעונה האחרונה. מדובר בצפייה באוכלוסייה היהודית.

במשחק הכדורגל של נבחרת ישראל ששודר מול הגמר בערוץ 10 צפו 12.8%. בחדשות השבת של הערוץ צפו 8.9%, לעומת 29.8% בחדשות השבת של ערוץ 2.

הזוכה: ג'קי מנחם
ג'קי מנחם, הזוכה, יקבל מיליון שקל - מהם ישלם 25% כמס. העונה הנוכחית (הרביעית במספר) היתה המצליחה ביותר של 'האח הגדול' והתוכנית הנצפית ביותר בעשור האחרון, עם נתון רייטינג ממוצע של 35.9% (ללא הגמר, באוכלוסייה היהודית).

משדר הגמר, אמש, היה רצוף פרסומות ופרומואים, כולל פרומו ארוך במיוחד לתוכנית שמחליפה את האח הגדול - העונה הבאה של 'כוכב נולד'. מי שרכשה את ברייק הזהב בטרם ההכרזה על הזוכה היא רשת שופרסל ששילמה 350 אלף שקל עבור הברייק והפיקה פרסומת ייעודית עבורו. ואולם המתחרה הגדולה מגה (רבוע כחול) לא נשארה מאחור כששידרה 7 פרסומות בכיכובה של הפרזנטורית החדשה ויקי קנפו.

כפי שפורסם השבוע ב-TheMarker, הכנסות זכיינית ערוץ 2 קשת מהעונה הנוכחית של 'האח הגדול' הסתכמו ב-75-80 מיליון שקל לא כולל הגמר. הכנסות קשת מפרסום, ללא משדר הגמר והפרק ששודר ביום רביעי מסתכמות בכ-55-60 מיליון שקל נטו, לאחר הורדת עמלה של 25% למשרד המדיה.

תחשיב ההכנסות בוצע לפי שילוב נתוני ועדת המדרוג ויפעת בקרת פרסום. לפי הנתונים, שיעור הצפייה הממוצע בפרקי העונה באוכלוסייה היהודית - שעליו מתבסס חישוב ההכנסה מפרסום - היה 35.9%. בעונה הנוכחית שודרו 17:38 שעות פרסום ולפיכך חושב מחיר של 2,250 שקל ל-30 שניות פרסום. בתוך כך, נראה כי שעות הפרסום בפרקי 'האח הגדול' כללו גם בונוסים למפרסמים ולכן סך ההכנסות שהתקבל עשוי להיות נמוך מסכום התחשיב. המפרסמים הבולטים בעונה הנוכחית של "האח הגדול" היו אסם, שטראוס, תנובה, פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור.
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share