יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

אפקט דנה רון: "קוד אתי" חדש לערוץ "האח הגדול"

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין החמירה את תנאי רישיון ערוץ 20 בהוט וב-yes, לצורך הגנה על הצופים והמשתתפים בתוכנית ■ השהייה של דקה להתנצלות או מחיקת קטעים; כתוביות שהעישון מזיק לבריאות
המועצה לשידורי כבלים ולווין אישרה את עליית ערוץ האח הגדול (ערוץ 20) ב-1.1.12 בהוט וב-yes בכפוף למגבלות למגבלות מחמירות אשר נועדו לשיפור מנגנון הבקרה והפיקוח של מפיקי הערוץ, ועל התכנים המשודרים בשידור חי ורציף.
זאת, עקב אירועים ששודרו בשידור חי - כגון פרשת דנה רון שבה נשמע עורך התוכנית, יורם זק, אומר דברים בעלי אופי מיני כלפיה.

אישור המועצה להעלאת הערוץ ניתן בהסתמך על התחייבות מפורשת של בעל הרישיון לכך שבכל עת בה במאי הסדרה יווכח כי האירועים המתרחשים בזירת הצילום הינם אירועים אשר שידורם ייפגע בצופי או משתתפי התוכנית, תופיע שקופית או שהשידור יעבור למצלמה אחרת בבית.
המועצה קבעה כללים ו"קוד אתי" שנועד להגן על הצופים והמשתתפים בתוכנית וביניהם: הגנה על כבודם של המשתתפים בתוכנית, מניעת שימוש באלימות או הטרדה מינית בתוכנית, מתן אפשרות למשתתף שלא ליטול חלק במשימות אשר אינו מעוניין ועוד.
חברת הוט ו-yes התחייבו בפני המועצה כי במידה וישודרו דברים פוגעניים שיש בהם משום ביזוי והשפלה של משתתפי התוכנית או פגיעה מהותית ברגשות הצופים בבית, ידרשו מפיקי הערוץ לשדר התנצלות מיידית שתשודר בערוץ לאלתר או במועד סמוך לכך. על מנת שיוכלו מפיקי התוכנית לעמוד בהוראות אישור הערוץ ולפקח על התכנים המשודרים נקבע כי ערוץ "האח הגדול" ישדר את השידור החי לאחר השהייה בת דקה.
כמו כן, בעקבות פניות של עמותת אוויר נקי ותלונות נוספות שהתקבלו במועצה לשידורי כבלים ולווין על עישון מאסיבי בתוכנית, הוחלט כי במהלך שידור התוכנית בערוץ 20 ישודר בין השעות 19:00 ועד 23:00 כתובית כי "העישון מזיק לבריאות" פעמיים בשעה.
ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין: "המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין תמשיך לשמור ולהגן על צופי ומשתתפי התוכנית 'האח הגדול' ולא תיתן יד לביזוי משתתפי התוכנית. המועצה רואה חשיבות רבה בהגנה על צופי התוכניות, אשר רבים מהם הינם ילדים, ותמשיך לפעול כדי שלא יחשפו לתכנים לא הולמים".
מקשת נמסר: "ביום ראשון הבא תעלה העונה החדשה של 'האח הגדול' שמעוררת עניין רב. כבכל עונה, גם הפעם נמשיך להנעים את זמנם של הצופים ובמקביל לשמור על כבודם של דיירי הבית ועל הקוד האתי של התכנית".
גלובוס
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share