יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

מליאון עד רם: הגיבורים הגאים של בית האח הגדול

ארבעה הומואים, שתי לסביות וטרנסג'דנרית אחת השתתפו בעונות הקודמות של האח הגדול. זה מבלי לדבר על השגריר, אסי עזר, שמנחה את התכנית ומקפיד לעשות שירות טוב לקהילה בכל תכנית. יצאנו למסע בהיסטוריה הגאה של התכנית במשך השנים. על הדרך, ריכזנו כמה טיפים לדייר הגאה הבא - אם יהיה כזה
"האח הגדול" מתקרבת בצעדי ענק, ותחל בשבוע הבא את עונתה הרביעית.
מדובר בפצצת רייטינג ששינתה את חוקי המשחק של תכניות הריאליטי, ולמורת רוחם של כל הצדקנים והמצקצקים בלשונם, קיבלו הצופים המושבעים לאורך השנים מנות גדושות של גלאם (ליהי גרינר), גידופים (מעיין חודדה) וגיבורי תרבות (אלירז שדה).
תרמו לניפוץ הסטריאוטיפי ביחס לגייז
כל אלה הפכו חלק בלתי נפרד מחיינו, והדיירים התקבלו בחיבוקים ובנשיקות על ידי תכניות הבידור ומדורי הרכילות ששמחו לתת להם כרטיס כניסה לביצה המקומית.

על השפעתן של תכניות הריאליטי בכלל ושל "האח הגדול" בפרט דובר רבות. יש ביכולתן לשמר מיתוסים רווחים בחברה הישראלית, או לנפצם, להעלות לדיון נושאים חמים, להרעיד ולזעזע את אמות הסיפים. הכל תלוי בליהוק הנכון. מניסיון, קודקודי האח הגדול ידעו כל שנה לספק את הסחורה, ויש לשער שזה יקרה גם השנה.

העונות הקודמות של בית האח הגדול הוכיחו, שלמרות רגעים ביזאריים, מריבות בלתי נשכחות וקטעים מצחיקים, האח הגדול הצליח ואולי אפילו בלי ממש להתכוון, לנפק כמה רגעי שיא שתרמו לניפוץ מיתוסים בנוגע לקהילה הגאה. בחנו את אותן הדמויות הגאות ששינו את המסך ב"אח".

עונה ראשונה: דרמה קווין
בעונה הראשונה קיבלנו את ליאון שניידרובסקי הסטייליסט הצבעוני שמלהקי התוכנית מצאו בו את כל רשימת המכולת של הסטריאוטיפים הקיימים כשחושבים על הומו: נשי, צעקני ודרמה קווין לא קטנה.

שניידרובסקי הפך לחביב הקהל, אבל הוא ללא כל ספק היה הומו מחמד כזה שסיפק את הסחורה וענה לכל הקריטריונים בשמם הוא לוהק. הוא הגיע למקום חמישי, ואולי בגלל שליאון היה קל לעיכול עבור צופים שלא חיים במדינת תל אביב ועבורם הומו היא עדיין מילת גנאי.

עונה שנייה: מותחים גבולות
בעונה השנייה החליטו קברניטי התוכנית לבחון את הגבולות של הצופים כשלבית האח נכנסה הטרנסקסואלית סתיו וקנין.

את סתיו ראיינתי לפני למעלה מעשר שנים לאחד מעיתוני הנוער כשעוד קראו לה אלירן והיא הייתה נערה בתחילת תהליך לא פשוט ולא קל. כבר אז היא ביקש שאקרא לה סתיו וסיפרה איך בגיל 14 נרשמה לפנימייה צבאית כדי להדחיק את מה שהיה די ברור לה.

לכל הדעות מדובר בדמות שגרמה לכמה צופים להישאר פעורי פה. סתיו עשתה שירות נהדר לטרנסג'נדריות, וגם אם לא התכוונה להפוך לסמל, זה קרה. היו שאמרו שהייתה שקטה מידי ולא ממש עשתה מה שציפו מטרנסג'נדרית שנכנסה לבית האח הגדול לעשות (להרים וללרלר?).

העיתונאי גואל פינטו היה סוג של הפתעה כשיצא מרכב השרד השחור וצעד על השטיח האדום כשנכנס לבית. נראה שהכתב המוכשר לא היה עשוי מהחומרים מהם יצוקים כוכבי הז'אנר, אך הוא ניצל את הבמה וניהל לא פעם שיחות על נטיות מיניות, הומואים ומה שבינהם. התאהבותו בתומר לנצמן, שנכנס לבית, גרמה לו לפתוח את הלב והפה ולטפטף לא מעט דמעות בחדר האח הגדול. אולי גם בשל כך, גם הוא סיים את העונה במקום החמישי המכובד.

עונת המפורסמים: גייז מתנשקים בפריים טיים
בעונת ה- VIP היו אלה הזמרת קורין אלאל ואמיר פיי גוטמן ששימשו נציגי הקהילה. צופי הריאליטי קיבלו רגעי שיא טלוויזיוניים בלתי נשכחים. קורין אמנם שמרה על פרופיל נמוך יחסית בכל הקשור לנטייתה המינית, אך דיברה בגלוי על זוגתה ובנותיה, והציגה פן עדין ונעים מאד - כל אלה הובילו אותה גם כן למקום החמישי והמכובד.

השוואתו הטיפשית של מנחם בן בין הומואים לעזים גרמה לאמיר פיי גוטמן לצאת מדעתו, והדבר הוביל למריבה וחילופי דברים קשים שנמשכו גם כשיצאו מבית האח.

פיי גוטמן גם אחראי לנקודת שיא חדשה בטלוויזיה בה מראים בשעת פריים טיים נשיקה ארוכה ורטובה של זוג גברים מאוהב (ולא, סצנות בסרטים זה לא באמת נחשב). זה קרה כשבן זוגו ינאי נכנס לביקור קצר.

עונה שלישית: בין משאיות לארונות
בעונה השלישית קיבלנו את הלסבית התורנית בדמותה של פרידה הכט. כצפוי הכט הגיעה כשכל הסטראוטיפים אודות לסבית טבועים בה בילט אין וזה כמובן לא עצר מבעדה להפוך למלכה הבלתי מעורערת של הבית- תשאלו את דנה רון.

בהמשך נכנס לבית רם פרייס סיטון הגרמני המעודן ויש האומרים גם המתיש. סיטון ניצל את הבמה שניתנה לו ולשמחת עורכי התוכנית החליט שאת שיחת ה"אימא-אבא-יש-לי-משהו-לספר-לכם" הוא מנהל עם הוריו בפריים טיים של ערוץ 2 מול כל עם ישראל. אין ספק שכתפו של עזר היא כתף לא רעה להתפרק עליה. מדובר בצעד אמיץ שנתן ביטחון להמון נערים ונערות שנמצאים עמוק בארון והרגישו שהשד אינו נורא כל כך.

על כל אלה מנצח המנחה אסי עזר, שמקפיד לשמש כשר ההסברה הגאה ועושה שירות נפלא מאין כמותו לחברי הקהילה. סרט התעודה של עזר חשף את המסע האישי והפרטי שעבר כנער- ההתלבטויות, המעשים, המחשבות וההחלטה לגלות להוריו.

מעניין יהיה לראות איזה דמות גאה תיכנס בעונה הבאה של האח, אם בכלל. הניסיון מלמד שדמות אחת לפחות צריכה להיות חלק מהמרקם בבית, באמצעותה עולים נושאים חשובים להתססת הדיירים והעלאת נושאים חשובים לדיון כמו דעות קדומות והומופוביה, לשמחתה צופים והרייטינג הגבוה.

אז אתם קוראים את שורות אלה ועומדים להיכנס לבית בשבוע הבא, ארגנו לכם כמה טיפים ועצות "עשה ואל תעשה" שיעזרו לכם להתנהל בסיר הלחץ של הבית. זכרו, אתם לא מייצגים רק את עצמכם - אתם מייצגים קהילה גאה שלמה שבונה על זה שתנפצו את קללת המקום החמישי.

1. אל תצא מהארון בשידור חי - זה אמנם טוב לנשמה, אבל רע מאד למיקום שלך בגמר. שאל את רם.

2. תוציאי רישיון נהיגה על משאית - פרידה הייתה לאחת הדמויות האהובות בבית, למרות הכל.

3. תזרום עם הנשיות שלך - אמהות יתאהבו בך והומואים יזדהו איתך, משמע: המון סמסים. ליאון מוכיח זאת.

4. אל תהיה נאמן לעצמך - עדיך להיות נאמן למה שהצופים רוצים שתהיה. סתיו היא הדוגמא הכי טובה.

5. תתנשק עם בן זוגך בשידור חי - זה כיף, אבל לא בטוח שיוביל אותך למקום גבוה. ע"ע אמיר.

6. תתאהב בבחורים חתיכים שמשגעים אותך - זה מצטלם טוב. ליאון וגואל עוד מלקקים את הפצעים.

7. דבר על האהבה שלך בבית - זה עבד לקורין ולפרידה

8. פתחי חוסר מודעות בלתי נשלט - העליבי אנשים והשתלטי על הבית, והעמידי פנים שזו לא את.

9. הילחם בהומופוביה - שמעת אמירה דוחה או הומופובית? השתולל וצעק בקולי קולות: הומואים ימשכו אליך וסטרייטים יפחדו ממך

10. אל תלמד גרמנית - כל מילה מיותרת
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share