יום שלישי, 24 בינואר 2012

יותר מ-270 אלף איש רכשו את ערוץ 20

לקוחות HOT ו-yes משלמים על כל חודש 13.90 ש', כך שכבר כעת ההכנסות מערוץ 20 עומדות על 3.7 מיליון ש'. אבל להצלחה יש הרבה שותפים, וגם מע"מ
שבוע לאחר שערוץ 20 - ערוץ 'האח הגדול' - נחסם לצפייה חינם, נרשמו עד כה כ-270 אלף רכישות של הערוץ - כך נודע לאייס. מדובר על נתונים דומים לאלו של השנה שעברה.

העונה הנוכחית של 'האח הגדול' זוכה לנתוני רייטינג מטורפים, עם יותר מ-40%. אמש (יום א') קיבל הפרק 44.7%, דומה לזה של פרק ההשקה מתחיל ינואר. במצב הזה, לא קשה להבין כיצד זוכה גם ערוץ 20 לפופולאריות, כאשר כ-170 אלף רכשו את הערוץ ב-HOT ועוד כ-100 אלף ב-yes.


לקוח משלם על הערוץ 13.90 שקלים בחודש, כאשר המנוי מתחדש מדי חודש בחודשו עד לסיום העונה. בסך הכל מדובר על כ-3 חודשי שידור בתשלום, ובסך הכל 41.70 שקלים. נכון לעכשיו, ההכנסות מהערוץ עומדות על יותר מ-3.75 מיליון שקלים לחודש הראשון, עם הכנסות פוטנציאליות של עוד יותר מ-8 מיליון שקלים, ובסך הכל סכום המתקרב לכ-12 מיליון שקלים.

על פניו מדובר בהכנסות עתק אולם להצלחה, כמו לכל הצלחה, יש גם אבות רבים. מכל הכנסה נוגסים 4 גופים: הפלטפורמות HOT ו-yes, בעלת הזכויות אנדמול, והזכיינית קשת. ואסור כמובן לשכוח את מע"מ, שלא יוותר בנקל על הנתח שלו.

וכיצד החלוקה מתבצעת? לדוגמא, כ-170 אלף לקוחות שילמו החודש ל-HOT כמעט 2.4 מיליון שקלים, מהם גובה המדינה כ-350 אלף שקלים. כך נותרו קצת יותר מ-2 מיליון שקלים, חצי ממנו הולך ל-HOT, ועם החצי השניה מתחלקות 'קשת' ואנדמול שווה בשווה.

על פי הנתונים הנוכחיים, נכון לעתה ההכנסה של HOT עומדת על כמיליון שקלים, של yes על כ-600 אלף שקלים, אנדמול ההולנדית תיקח לכיסה כ-800 אלף שקלים, וכך גם 'קשת'. אולם יש לזכור כי עלויות ההפקה נופלות על 'קשת', כאשר בשוק התקשורת מעריכים כי עלויות אלו עומדות על כמיליון שקלים.

כאמור, נתונים אלו מתייחסים לחודש אחד בלבד, כך שיש להכפילם פי שלושה, בהנחה שמספר הלקוחות יגדל ויעמוד בסופו של דבר על כ-300 אלף כפי שהיה בעונה הקודמת. בשוק התקשורת הנוכחי, כאשר מכל עבר מפטרים עובדים ומקפיאים תוכניות, עדיין מדובר בהפקה מכניסה, אולם לא מדובר בסכומים מטורפים. HOT צפויה לסיים את העונה עם רווח של כ-3 מיליון שקלים מערוץ 20, חברת yes עם פחות מ-2 מיליון, אנדמול עם כ-2.5 מיליון, ו'קשת' עם 2.5 מיליון, מהם יש להוריד כמיליון שקלים עלויות הפקה.
מקור:ice
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share