יום שני, 2 בינואר 2012

בבית האח הגדול, וגם בחוץ: עשרת הדיברות לחיים עם עיוור

הדיירים בבית האח הגדול צריכים להתרגל לחיים זה עם זה, אתגר לא פשוט בפני עצמו, ועבור רובם זהו כנראה המפגש הראשון עם לקוי ראייה ועם כלב נחיה. אז לטובת איתם, הדיירים, וכל מי שזהו עבורו המפגש הראשון עם אדם עיוור: הנה מספר כללים פשוטים שכדאי לדעת
איתם ישראלי וכלבו וולטר נכנסו לבית האח הגדול, ועבור רב הדיירים זהו בוודאי אחד המפגשים הראשונים עם אדם לקוי ראייה. המרכז הישראלי לכלבי נחייה מציג מספר כללים פשוטים שיכולים לעשות לאיתם ולדיירים חיים קלים יותר:

1. לא כולם עיוורים מוחלטים: אנשים שמשתמשים במקל או בכלב נחייה אינם בהכרח עיוורים מוחלטים. בכל מקרה יש לשאול את לקוי הראייה האם הוא זקוק לעזרה, ולכבד אותו בתור אדם בעל ישות עצמאית.
2. לא להפריע לכלב: כלב נחייה קשור ברתמה נמצא בתפקיד ואסור להפריע לו. מותר לשחק ולהפגין חיבה כלפי כלב ללא רתמה, אחרי שקיבלתם אישור מבעליו.

3. הצג את עצמך: כשאתה פוגש אדם עיוור – הצג את עצמך, גם אם אתם מכירים. זכור שאין לו דרך לדעת מי עומד מולו.

4. אל תשאיר לקוי ראייה לדבר לעצמו. חשוב להודיע לו על כל אדם שנכנס או יוצא מן החדר.

5. שימוש בסימנים: כשאתה מסביר משהו לליקוי ראייה תן תיאור מדויק. לשימוש במילה "שם" או להצבעה לכיוון מסוים אין משמעות עבורו. עדיף להגיד, למשל: "על השולחן הנמצא מטר מימינך".

6. דבר רגיל. אל תימנע מלהשתמש במילים כמו: "לראות", "לקרוא" או "להסתכל". אנשים לקויי ראייה משתמשים במונחים אלו באופן שוטף.

7. מותר לצלם. כל אדם אוהב להצטלם ולשמר רגעים מיוחדים. אל תחשוש לצלם אדם עיוור, אך כמובן – בקש ממנו רשות.
8. לקוי ראייה אינו חירש. הוא אדם שומע. דבר אליו בקול רגיל ופנה אליו ישירות.

9. אמצעי זהירות: יש לנקוט אמצעי זהירות בכל הנוגע למכשירי חשמל, שטיחים ודלתות. הימנע מלהשאיר חפצים במעברים, הקפד שהשטיחים יהיו צמודים לרצפה ללא קפלים, והשאר את הדלתות סגורות לחלוטין או פתוחות לחלוטין.

10. הובלת לקוי ראייה: כשאתה מוביל לקוי ראייה תן לו לאחוז במרפק שלך, התאם את קצב הליכתך לשלו ותאר לו שינויים בפני השטח. יידע אותו לפני גרם מדרגות, ותאר לו אם הוא עולה או יורד. אם אתם עומדים לשבת – הנח את כף ידו אל מסעד הכסא, הוא יסתדר משם. אל תדחוף אותו לכסא. בשעת ארוחה תאר ללקוי הראייה את השולחן – הכוס מצד ימין, הסלט משמאל, וכו'.
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share