יום שישי, 13 בינואר 2012

Thriller - הקליפ שעשה היסטוריה

בעוד הדיירים עסוקים בחזרות על הכוריאוגרפיה של מייקל ג'קסון במטרה להשיג תקציב מותרות, אתם מוזמנים להכיר את הקליפ ששינה את פני המוזיקה העולמית וזכה למחוות מדליקות ברחבי העולם, וגם לנסות וללמוד את הריקוד בעצמכם

הקליפ לשיר Thriller (מותחן, בעברית) שבוים על ידי ג'ון לנדיס, יצא לפני 28 שנים, היה הקליפ היקר ביותר שצולם באותם ימים, ועד היום נחשב לאחד הקליפים הטובים והמעניינים שנעשו אי פעם. בשנת 2009 היה הקליפ הראשון בהיסטוריה שנבחר לשימור עולמי ונכנס לארכיון האמריקאי הלאומי לסרטים, קלטות ותוכניות טלוויזיה של ספריית הקונגרס בארצות הברית.  ב-2011 הוא אף נכנס לרשימת 30 הקליפים הטובים ביותר שנעשו בכל הזמנים, וזאת בנוסף לפרסים נוספים שקיבל במרוצת השנים. 

אורכו של הוידאו קליפ 14 דקות, והוא צולם באווירת שנות החמישים. העלילה עצמה מורכבת: הקליפ נפתח כשמייקל מציע נישואים לחברתו הצעירה, כשהם צועדים ביער אפל. רגע אחרי האירוע המרגש מופיע ירח מלא שהופך את מייקל לאיש זאב אלים, ואת החברה לבחורה היסטרית. 
באותו רגע אנחנו מגלים, למרבה ההקלה, שמדובר בסרט בו צופים מייקל וחברתו בקולנוע. החברה מפחדת ויוצאת מהאולם, ומייקל, כמו ג'נטלמן אמיתי יוצא אחריה. 

1

הזוג הולך לו בדרך ערפילית, וחולף על פני בית קברות, שבו זומבים יוצאים מהקברים. הזומבים מקיפים את מייקל וחברתו כשלפתע מייקל נהפך לזומבי בעצמו, וכל הזומבים ביחד מבצעים את קטע הריקוד המפורסם. אה, בשלב הזה בערך הם גם שרים את השיר, זוכרים שמדובר בקליפ, נכון? החברה של מייקל מנצלת את ההפוגה האומנותית של הזומבים ובורחת לתפוס מחסה בבית נטוש, אך לצערה  מייקל וחבורת הזומבים צובאים על הבית ופורצים אותו. בדיוק כשמייקל נוגע בגרון חברתו, שמצידה – צורחת,  היא מתעוררת ומתברר לה שכל זה היה חלום. מייקל, שכבר הוכיח שהוא ג'נטלמן, מציע לקחת אותה הביתה וכשהם הולכים מייקל זורק מבט למצלמה, וחושף זוג עיניים זאביות במיוחד.

שינה את פני המוזיקה העולמית

הפקת וידאו-קליפים מסוג Thriller הייתה ונשארה ייחודית למייקל ג'קסון, שינתה את תרבות הפופ העולמית והציבה יעדים חדשים לחברות תקליטים, אמנים ואנשים בתעשייה. את השפעותיו של הקליפ ניתן לראות עד היום ובלעדיו, לדוגמא, לא היינו זוכים לראות קליפים כמו הקליפ של ליידי גאגא לשיר marry the night השנה.

מאז אותו קליפ היסטורי, מייקל ג'קסון זכה לאינספור מחוות מתעשיית המוזיקה והקולנוע האמריקאים, אך לא פחות חשוב, גם מהמעריצים שלו ברחבי העולם. אחת המחוות המפורסמות ביותר מהשנים האחרונות שייכת לכ-1,500 אסירים הפיליפינים ששחזרו את כל הקליפ בחצר בית הכלא וגרפו מעל 49 מיליון צפיות ביוטיוב וסנסציה בינלאומית.


גם בישראל לא שכחו את מלך הפופ המנוח, ולפני שנתיים, לאחר חודש של הכנות ואימונים, נפגשו המעריצים הישראלים לפלאש מוב בכיכר דיזינגוף בתל אביב כדי לחלוק למייקל כבוד אחרון.


מלבד פלאש מוב, מצאנו גם מעריץ שהחליט להשקיע את זמנו ולשחזר את הקליפ המפורסם בעזרת קוביות ודמויות הלגו המפורסמות. הקליפ צולם בטכניקת הסטופ-מוושן (צילום תמונות סטילס בנפרד וחיבורן על מנת ליצור תנועה) והוכיח שבעזרת דמיון, יצירתיות והרבה זמן פנוי, אפשר להגיע לדברים מדהימים.

רוצים לרקוד את זה בעצמכם?

עקבו אחרי ההוראות הפשוטות בסרטון הבא, ותוכלו לרקוד ביחד עם הדיירים. בהצלחה

שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share