יום שלישי, 21 בפברואר 2012

ערוץ 10: "האח הגדול" אינה תוכנית מקורית

טוען שתביעת יוצרי התוכנית נגד הריאליטי "24/7 הדור הבא" נועדה למנוע תחרות בשוק של תוכניות אלו ושקיימים הבדלים ניכרים בין שתי התוכניות
תוכנית הריאליטי "האח הגדול" אינה מתבססת על רעיון מקורי וליוצריה אין כל זכות יוצרים בה. כך טוען ערוץ 10, בכתב הגנה שהגיש בתביעת מפיקי התוכנית נגדו.
חברת אנדמול, יוצרת הפורמט של "האח הגדול", הגישה תביעה נגד ערוץ 10 ונגד חברת ההפקות אבוט-רייפ-מאירי, בטענה להעתקת הפורמט שלה בתוכנית הריאליטי "24/7 הדור הבא". בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עוה"ד תמר תורג'מן-קדם, יעל רימר ויוסף ברוך ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, נאמר, כי מדובר בפורמט שונה לחלוטין.
ערוץ 10 וחברת ההפקות טוענים, כי "24/7 הדור הבא" היא פרי פיתוח מקורי שלהם, וכי מטרת טענותיה של התובעת היא "למנוע תחרות ראויה ולהקשות על התפתחות נדרשת בשוק הפקות תוכניות הריאליטי העולמי". התוכנית של ערוץ 10 עוסקת בחיפוש אהבה בידי רווקים ורווקות, כאשר רק הרווקות מודחות בידי הרווק האחד, בעוד ב"האח הגדול" כל המתמודדים מועמדים להדחה. כתב ההגנה מונה עוד הבדלים בין התוכניות, אשר לטענתו אנדמול מתעלמת מהם.
בכתב ההגנה נאמר עוד: "סיבה נוספת למתחים ולאינטריגות שנוצרים בין המשתתפים בתוכנית 'האח הגדול' הינה העובדה שעל משתתפים אלו נכפים בטלה ושעמום, עת שהפקת התוכנית 'האח הגדול' מונעת מהם כל כלי חיצוני או עזרים כלשהם אשר יכולים להפיג את השעמום, כמו ספרים או משחקים. בטלה ושעמום אלו הינם 'הדלק' של התוכנית 'האח הגדול', אשר מרבית העלילות בה סובבות סביב הריבים בין המשתתפים בתוכנית.
"...התוכנית 'האח הגדול' כלל איננה מקורית בעצמה, ולפיכך, איננה מקימה כל זכות שהיא לתובעות. כך, הרעיון שבבסיס תוכנית 'האח הגדול' איננו מקורי; ברחבי העולם ישנן תוכניות רבות המצולמות ומשודרות מסביב לשעון; בכל תוכניות הריאליטי ישנו שימוש במאפיינים רבים דומים. בהקשר זה נציין, כי כנגד התובעות עצמן נטען בהליך משפטי, כי 'האח הגדול' הינה העתקה של פורמט אחר".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share