יום שישי, 23 במרץ 2012

ערן טרטקובסקי: "בסך הכל, סער ואני דומים"

לא מתחרט על כלום ("הייתי נכנס לשם שוב"), לא מצטער על אביבית ("תפיסות העולם שלנו שונות"), אוהב את סער ("הוא בנאדם מדהים") ובטוח שתמיר יזכה ("הוא כבש אותי") - ערן טרטקובסקי יוצא מבית האח הגדול וחולם על טיול אחרי צבא
#alt"קשה לי להתמודד עם אלימות כשאין לי אקדח", אמר ערן טרקטובסקי בתוכנית שבסופה הודח. לא בטוח שהאמרה הזו הזיזה משהו לצופים, אבל אחרי 80 יום בבית האח הגדול, החליט עם ישראל שהקצין המחוספס והמסוקס כבר לא עושה לו את זה יותר. אבל בשביל טרטקובסקי מה שלא הצליח לקרות בנוה אילן הוא רק לקח ללמוד ממנו לקראת המירוץ הגדול באמת. "בסוף החלום הגדול שלי הוא להגיע לפוליטיקה", הוא אומר בראיון מיוחד לעכבר העיר. "אבל אני חושב שצריך להגיע לשם מתוך עשייה. אני צריך להוכיח את עצמי בכמה שנים קשות של עשייה ציבורית בשביל שאני אהיה ראוי".
הביוגרפיה הקצרה של טרטקובסקי ערב כניסתו לבית "האח הגדול" הייתה יכולה להיות סקסית למדי למתמודדים בכמה מהמפלגות. בן 30, אחרי 12 שנה בצבא ובדרך לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון. חוץ מזה, הוא ממש אבל ממש לא יכול להסתדר בלי דגל ישראל. אחד הרגעים הזכורים שלו כוללים שיעור ריקמה כדי לייצר מציפית דגל כחול-לבן, שיתנוסס מעל מיטתו. "מצאתי את עצמי קם בבוקר ולא היה מה שיחבק אותי ויגרום לי להרגיש גאה", הוא מגלה. "לא עשיתי שום דבר בשביל אף אחד, רק בשביל עצמי. אף פעם לא שאלתי מה טוב בשביל עצמי. זה די ריסק אותי באחד הערבים. היה איזה ערב בין שתי פריצות, הסתכלתי על הדגל מעל המיטה ופתאום לא הרגשתי ראוי לדגל. הסטירה הזו העלתה לי הכל, רצתי לשירותים והתחלתי לבכות. בכי של התאבלות. באמת הבנתי שבצעד שבחרתי לעשות ויתרתי על מה שבניתי עד גיל 30".

איך היה המעבר בין מסגרת צבאית לריאליטי?
"גם באח הגדול יש משמעת, והיתרון של התוכנית הוא שכן מציבים לך מסגרת. זה לא היה קשה במעבר. מצד שני הייתי בצבא כל חיי הבוגרים, והוא נתן לי תחושת סיפוק וביטחון כלכלי. בתוך בית האח אחרי כמה שבועות הרגשתי תחושת ריקנות עצומה. בתקופה שלפני התוכנית כל הדברים שגרמו לי להרגיש חשוב, רלוונטי, נאהב (עם כל הצער בדבר) היו מרוכזים צבא. ופתאום הוא נעלם".

אז למה מראש להיכנס לזה?
"האופציה הזאת הייתה בשנים האחרונות ברקע, בעיקר דרך אנשים שאני מכיר בתחום. הבנתי שהייתי צריך לעזוב הכל, לברוח. התכנון שלי היה לטוס לדרום אמריקה, אבל אז הציעו לי לברוח לאח הגדול. אמרו לי שזה כמו דרום אמריקה רק לא צריך לשלם. הניתוק שלי מהצבא היה ניתוק ממוקד החיים שלי, והוא (הצבא - ט.ל.) ימשיך להיות חלק מחיי אבל לא המהות שלי".

רק בשביל לקבל חיבוק
חוץ מהקושי הריגשי, ההחלטה לעזוב את הצבא כל כך קרוב לסיום התואר, עלתה לטרטקובסקי ביוקר. "איבדתי פנסיה ושילמתי קנסות כי למדתי על חשבון הצבא", הוא מסביר. "אבל בחרתי להשתחרר מצה"ל, וזה לא משנה אם הייתי טס לחו"ל או נכנס לבית האח. היום אני יוצא משםהרבה יותר מאושר אבל מבחינה כלכלית, האתגר הגדול הוא לראות איך אני מתחיל מחדש".

אם היית זוכה סביר שהיית יותר מאושר, לא? לפחות זה היה פותר את הבעיות הכלכליות?
"שבוע אחרי שפגשתי תמיר (ורדי - ט.ל.) הבנתי שהוא הזוכה של העונה הזו. הוא גם המתמודד שהיה לי את הקשר הכי טוב איתו כי הוא היה גם האח הגדול וגם הקטן באותה נשימה. למרות הבטחתי לעצמי לא להתעסק בפוליטיקה בפנים, תמיר כל כך כבש אותי שאיפשהו הוא היה הנקודת תורפה שלי. אם מישהו היה פוגע בתמיר אז כל השכבות ההגנה שלי היו יורדות. החיבוק של תמיר היה מה שחיזק אותי ברגעים הכי קשים דווקא בגלל הטוהר שלו. ברגע שהבנתי את זה כבר לא היה משנה לי לצאת שבוע לפני או שבוע אחרי. התעסקתי במה שבא לי, וזו ההגדרה הכי טובה של החופש. זה פרדוקס אבל בתוך האח הגדול הרגשתי הכי חופשי שהרגשתי בחיים".

לחיבוקים של אביבית לעומת זאת היה אפקט קצת פחות חזק.
"בחודש הראשון הקשר היה מאוד חברי וריגשי. היא הייתה מעין משענת שאפשרה לי לברוח מהתעסקות בעצמי. היא הייתה מפלט מדהים. אחרי זה הפערים בתפיסות העולם שלנו גרמו לנו להתרחק. אני הבנתי שהאנרגיות שהשקעתי בקשר איתה היו גדולות ממה שקיבלתי. נשארנו מרוחקים. קשה לי להאמין שהיא תהיה מהטופ פייב שאני אשמור איתם על קשר מתוך הבית".

חלמת למצוא אהבה בתוכנית?
"נכנסתי רווק. אם הייתי פוגש מישהי בפנים שנראית לי כאהבת חיי אז הייתי הולך איתה. הקשר עם אביבית הזכיר לי שמה שהיה לי בחוץ דווקא היה הדבר הנכון בשבילי. וזה גרם לי להתגעגע לנטלי ולחשוב עליה. אנחנו עכשיו מנסים ובוחנים מחדש. היא רואה שעברתי תהליך מאוד משמעותי בתוך הבית".

איך אתה וסער הצלחתם להסתדר טוב כל כך?
"כשפגשתי את סער עניין אותי מי הוא ולא מהן הדעות שלו. הוא בן אדם מדהים, ואני אומר את זה למרות שהדעות שלנו מנוגדות מבחינה פוליטית. עניין אותי מה מניע אותו כשהוא קם בבוקר, ואיך הוא מיישם את הדעות שלו. בסופו של דבר, אני חושב שגם אם הוא לא הסכים עם חלק מהדברים שעשיתי בצבא, הוא הבין שעשיתי אותם מאמונה שלמה ושליחות".


חופשי ומאושר
הרגע הכי מאושר של טרטקובסקי בבית האח הגדול היה כשסיפר לאביבית את הסיפור על הילד שהלך ביום כיפור לבית כנסת, ובגלל שלא ידע להתפלל - הוא צרח. "ואז צרחתי בעצמי", הוא חושף, "ומאותה צעקה משהו בי נפתח. מאותו רגע התחלתי לא לדפוק חשבון. שנים של לא לשתות שתי בירות בפאב כדי שלא יגידו שאני משתכר פתאום השתחררו בשנייה, וזה היה מדהים". חשבון הנפש והתהליך הריגשי שעבר, השאירו לו טעם של עוד. "אם הייתי יכול הייתי עושה מנוי לאח הגדול, וכל שלושה חודשים הייתי מגיע לשם לחשבון נפש", הוא מסכם.

איך אפשר להרגיש חופשי במקום כל כך סגור?
"דווקא בגלל שאתה לא יכול לברוח לשום מקום, אתה חייב להתמודד עם כל מה קשה לך פנים מול פנים. זו התראפיה הכי גדולה שהייתי יכול לעבור. כמה שזה ישמע מוזר בשלושה חודשים האלה הרגשתי חופשי".

ומה עם הטיול אחרי צבא?
"טיול אחרי צבא, אולי להודו. אבל קודם כל לראות איך אני מוצא פרנסה".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share