יום שישי, 6 באפריל 2012

סער סקלי מתראיין לאל ג'זירה

המתמודד הכי מסקרן באח הגדול סיפר שההפקה בחרה בו כדי לייצג שמאלני טיפוסי וציין: "היום לא הייתי מתגייס"
סער סקלי, הזוכה במקום השלישי באח הגדול, ממשיך בקו הפוליטי שנקט בתוך הבית. בעוד חבריו מפציעים חדשות לבקרים בהשקות ואירועים בביצה המקומית, פעיל השמאל הספיק להתראיין לתוכנית ברשת "אל ג'זירה", העוסקת בנושאים בינלאומיים ולהצהיר: "היום, לא הייתי מתגייס". (הקטע מתחיל ב1:24)

סער התראיין לתוכנית באמצעות תוכנת "סקייפ", כשנושאו המרכזי של הפרק היה מדיניות משתנה כלפי ישראל בקרב יהדות ארצות הברית. במהלך התוכנית שודרו אף קטעים מבית האח, שבהם פרש סער את מדיניותו בפני דיירי הבית.
"לא הגשתי מועמדות, ההפקה פנתה אליי כי הם מחפשים סטריאוטיפים והשמאלן הקיצוני הוא אחד מהם. לא הייתי חושב על זה בעצמי", סיפר.
"אחרי שפנו אליי, התחלתי לחשוב על זה.. רציתי להביא את הנושא הפוליטי, אבל לא חשבתי שההשתתפות בתוכנית תספיק – זו רק תוכנית ריאליטי, לא מקום למסרים מורכבים".
"הבדלתי את עצמי מרוב אוכלוסיית אשקלון"
סער התייחס אף להתנערות תושבי אשקלון, עיר הולדתו, ממנו: "כחלק מהמשחק בישראל, אם אתה מעיר קטנה – כל התושבים מאחוריך כי אתה 'אחד משלהם'. אחרי שהעליתי את המסרים הפוליטיים הבדלתי את עצמי מרוב האוכלוסייה באשקלון, עיר המוצא שלי", סיפר. עם זאת, ציין כי העובדה לא הפריעה לו מאחר וכאמור – לא שאף לנצח בתחרות.

בתשובה לשאלת המראיין האם שירת בצבא, ענה סער בחיוב אך ציין שכיום – היה נמנע לעשות כן. "הייתי אז בן 18 ודעותיי הפוליטיות לא היו מפותחות. לא ידעתי שיש אפשרות אחרת". המגיש שאל אם אכן ישנה אפשרות אחרת, בתשובה הסביר
לו סער "זו אכן חובה, אבל כאקט פוליטי אפשר לסרב וללכת לכלא. עכשיו, אם הייתי בן 18, הייתי מסרב. אז לא ידעתי".

לדברי סער, "עיניו נפקחו" לאחר השחרור, כשהגיע לאוניברסיטה ופגש פעילים פוליטים ערבים. "בישראל, אתה לא חייב להיות בקשר עם ערבי. עד האוניברסיטה לא ניהלתי מעולם שיחה עם ערבי. אפילו להיות מיודד עם ערבי בארץ זהו אקט פוליטי", הסביר למראיין.

"כשנחשפתי ליותר אקטיביזם פוליטי ויצרתי קשר עם הרבה חברים ערבים, למדתי לראות את המצב מפרספקטיבה אחרת, עיניי נפקחו וראו את כמות הסבל שהמשטר הישראלי גורם לפלסטינים".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share