יום שני, 14 בפברואר 2011

עשרות תלונות התקבלו ברשות השנייה נגד עורך "האח הגדול"

עשרות תלונות התקבלו ברשות השנייה ובמועצת הכבלים והלוויין בנוגע להתבטאות "האח הגדול" יורם זק נגד דנה רון, וכן בנוגע לזכיינית ערוץ 2 קשת ולמפיק אלעד קופרמן. ל-TheMarker נודע כי עשרות תלונות התקבלו אתמול והיום במשרדי הרגולטורים, רובן הגיעו דרך אתרי האינטרנט ואחרים באמצעות הפקס.
במשרדי מועצת הכבלים והלוויין התקבלו עשרות תלונות שרובן עסקו בשני נושאים מרכזיים - האחד הוא התייחסות וביקורת ספציפית לדברי זק ותלונה שנייה שחזרה על עצמה נגעה לשאלה האם נעשתה עסקה עם דנה, וביקשה לבדוק האם הודעות הטקסט שנשלחו לא הכריעו את הכף. כך למשל נ' מירושלים כתבה למועצה כי "ההתבטאות פגעה לא רק בדנה אלא בכל הצופים. אני חושבת שאתם כרשות צריכים לפעול להורדת התוכנית לאלתר". י' מהרצליה ביקש "לקיים חקירה נגד קופרמן הפקות על רמאות הציבור". לדבריו, "שלחתי הודעות טקסט לתוכנית, אם המשתתפת בחרה לצאת ולא הסבירו את זה לקהל, אני דורש חזרה את הכסף. אשמח לתרום אותו לארגון נזקק אבל זה עניין עקרוני שחייב להיות מטופל".
קשת מכחישה בתוקף כי נעשתה עסקה כלשהי עם דנה וכי דנה עצמה הכחישה את הדברים בראיונות שערכה. ואולם מתלונות הצופים עולה כי הם חושדים כי לא הכל התנהל לפי הספר ומבקשים את התערבות הרגולטור.
מ' מחיפה כתב כי "ברצוני לקבול בפניך על התבטאות אומללה של כאילו האח הגדול יורם זק. אבקשך לבדוק אם דנה יצאה מהמשחק בהסדר כספי תמורת שתיקתה בגין האירוע המעליב. אם הנהלת האח קובעת מי יעוף ומי יזכה צריך לוודא שלכאורה הכל היה תקין בכל העונות". ר' מחיפה כתב כי "צריך לבצע בדק בית יסודי ולבדוק אם לא נעשו רמאויות בכל מה שקרה בהדחה של דנה. כמו כן אבקש לבדוק, כפי שהחוק מסמיכך, האם הדברים שאמרו בגדר הסתה".
יו"ר המועצה ניצן חן אמר כי "ביממה האחרונה הגיעו למשרדי המועצה פניות רבות בגין שידור האח הגדול בערוץ 20. התחלנו בהליך בירור מול HOT ו-yes וכן מול מפיק הערוץ, כלומר קשת. אנחנו ממתינים להתייחסותם המוסמכת על פניו מדובר בהפרה של התנאים שבהם אושר ערוץ 20".
בקשת טוענים כי הקטע כלל לא שודר בערוץ 20 אלא באתר מאקו בלבד, ולכן נושא רישיון ערוץ 20 אינו רלוונטי. בתגובה לדברים אמר יו"ר המועצה, ניצן חן, כי "הנחת העבודה שלנו היא שהקטע שודר בערוץ 20 וכל הסימנים והבדיקות הלא פורמליות מוכיחים זאת. אנחנו ממתינים להבהרות ותשובות מ-HOT ו-yes ובכלל זה את קלטת השידור הרלוונטית שכן עליהם להקליט את כל התוכניות לפי תנאי הרישיון. הנחת עבודתנו היא שהקטע השנוי במחלוקת שודר בערוץ 20".
לשאלה האם יבדוק גם את הטענות בנוגע להודעות הטקסט שהתקבלו ונסיבות עזיבתה של דנה את הבית ענה כי "בכוונתנו לבדוק כל מה שנוכל במסגרת הסמכויות המוקנות לנו".

עשרות תלונות הגיעו גם למשרדי הרשות השנייה המפקחת על קשת. תלונה אקראית שביקשה לפטר את עורך האח הגדול יורם זק, גרסה כי "התבטאות זו מחייבת את זכיינית התקשורת "קשת" לפעול לפיטוריו של העורך לאלתר.
באחת התלונות נכתב: "אמירה זו חושפת בגלוי את היחס המשפיל, המבזה והסקסיסטי של צוות התוכנית 'האח הגדול' לנשים בכלל, ולמשתתפות התוכנית, בפרט, לכן לא מפתיע שתיאורים אלימים וסקסיסטיים כיצד "לדפוק ראש של אישה בקיר האמבטיה כדי לתת בה", שנשמעו מפי אחד מדיירי הבית לפני מספר שבועות, נבחרו בעריכה לשידור המרכזי. האמירה מהווה עבירה על החוק למניעת הטרדה מינית ומצריכה בירור על פי החוק".
תלונה נוספת שהגיעה לרשות השנייה מבקשת אף היא לפטר את זק: "אני לא חושב שמנכ"ל קשת או מנכ"ל הרשות השנייה היה נזקק לחצי דקה שלמה כדי לפטר את יורם זק. מה היה קורה אם בתו היתה משתתפת בתוכנית והבמאי היה מפנה אליה את הדברים שאמר במיקרופון פתוח לדנה?".
מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הרשות השנייה רואה בחומרה רבה את ההתבטאות של עורך התוכנית 'האח הגדול'. הרשות דוחה בשאט נפש אמירות פוגעניות, סקסיסטיות ובוטות באופן מיוחד. מדובר בתקלה חמורה אשר מחייבת טיפול והתייחסות ללא קשר לאמצעי התקשורת בו שודרה. יו"ר המועצה ומנכ"ל הרשות, פנו למנכ"ל קשת, אבי ניר, עמדו על חומרת העניין והודיעו שהנושא ייבחן וידון בקרוב בשים לב לפעולות שינקטו על ידי כל הגורמים הנוגעים לעניין".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, הוסיף שלנוכח האירוע והתגובות הוא מצפה ל"חשבון נפש" משמעותי של הנהלת קשת והעורך הראשי של התוכנית. "סביר להניח כי הדבר אמור להיעשות בכובד ראש ובמשך זמן ארוך וניכר".

מקור themarker
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share