יום רביעי, 4 בינואר 2012

סימון משמיים: מה עושה ברי סימון ב"אח הגדול"?

לא, ברי סימון היא לא תוצאה של ניסוי גנטי במכון ויצמן שנועד לייצר את הדייר האולטימטיבי בבית "האח הגדול". היא באמת התחתנה בגיל 15, הייתה רקדנית הבטן הכי שאפה באייטיז, התחרדה, החזירה אלפים בתשובה והסכימה לעלות על הלימוזינה לנווה אילן. לא מאמינים? תשאלו את אלוהים

העונה הרביעית של "האח הגדול" רק החלה, וכבר "קשת" יכולה להתגאות בנתון בלתי נתפס של 45 אחוז רייטינג לפרק הבכורה. המגזר החרדי - לא בדיוק הקהל המסורתי של התוכנית - יכול להתגאות אף יותר: ה"פיק" של המשדר, שעמד על 50 פאקינג אחוז רייטינג, הגיע כשהרבנית ברי סימון, אייקון אייטיזי וחרדית בעלת תשובה, נכנסה לבית.

בהחלט יכול להיות שמדובר בעוד סימפטום להקצנה הדתית של החברה הישראלית, עליה שומעים וקוראים תדיר בחודשיים האחרונים, אבל בואו לא ניקח את עצמנו יותר מדי ברצינות: כנראה שפשוט מדובר בדמות הכי מעניינת העונה.

ברי סימון, סוג של סלב בשנות השמונים, היא האישה החרדית הראשונה שנכנסה לבית "האח הגדול". ההקדמה לכניסתה היתה אשר סימוני - פקיד הדואר הדתי מהעונה הראשונה - ובהמשך הגיעו מנחם בן (שטוען שהוא המשיח) ויורם כהן, מתנחל היפי שזכור בעיקר מהמריבות שלו עם פרידה סביב הכנסת התנ"ך לשירותים. אישה דתייה, בכל אופן, עדיין לא נכנסה לבית, בטח שלא חרדית - ויש כבר מי שמסמן את סימון כפיבוריטית למיליון. זה לא יהיה ממש מפתיע, אגב, אם התחזית הזו תתממש. לברי יש את כל המרכיבים הדרושים כדי להפוך לווינרית של העונה: עממיות, אנדרדוגית, סיפור חיים מסעיר, יחסים לא פתורים עם אבא'לה שבשמיים וסטיילינג מובחן (אם כי שנוי במחלוקת).

עובדה: פחות משבוע בתוך הבית המפורסם במדינה, וסימון כבר הספיקה להשתלט על המטבח של "האח הגדול", השליטה את טרור ההפרדה הבשרית-חלבית-פרווה הידועה והמעיקה והצהירה שתעדיף לשלוח את ילדיה להתחנך אצל קתולים מאשר אצל ליטאים (כולל, על פי החשד, יריקה). מי אמר הגרסה החרדית לפרידה הכט ולא קיבל?

בניגוד לקשרי הנישואים שלה, הקשר של ברי עם בורא עולם נותר יציב למדי רוב הזמן - כלומר, מאז שחזרה בתשובה לפני 20 שנה ועד שהגיעו הרהורי הכפירה בעקבות אובדן אחיה - ועדיין, נראה שגם כשמדובר ביחסים עם אלוהים, ברי היא לא ממש טיפוס של מחויבות לטווח ארוך. בינתיים, בכל אופן, היא עזבה את בני ברק וחזרה לצפון. לטענתה, גם במגזר החרדי, שהיה אמור למלא את הריק שהותירה בה הפרישה מריקוד, לא קיבלו אותה בזרועות פתוחות, וגם בו היא ראתה הרבה שקר.

לפני כחצי שנה, היא התראיינה לתוכנית "פנים אמיתיות" בערוץ 10 וסיפרה על מחשבותיה לזנוח את חיי הדת. לנוכח הדברים שסיפרה שם, היא בכלל לא בטוחה שתישאר חרדית עוד חמש שנים, היא לא מתה על כיסוי הראש והיא לא מוכנה להתחייב שתשאיר אותו. מזל שלרוב החרדים אין טלוויזיה (או, לפחות, את האומץ להודות שהם צופים בה). דווקא קהל המסמסים, המורכב בחלקו העצום מחילונים גמורים, שזפזפ בדיוק כשנישקה את המזוזה בכניסה לבית "האח הגדול", קיבל אותה יפה. אולי, בעזרת השם, הוא גם יפנק אותה במיליון.

ובכל זאת, אי אפשר להימנע מלשאול בשביל מה, פור גוד'ס סייק, היא צריכה את זה. מה יש לאישה חרדית, סבתא בת 52, לחפש בריאליטי בפריים טיים של ערוץ 2? הביוגרפיה ההפכפכה שלה לא ממש עוזרת לפתור את התעלומה. אם היא תשרוד את ההדחות, היא אולי תצא מהבית חילונית וליברלית כסער סקלי ה"רדיקלי". בינתיים, היא יושבת על טיקט החרדית הראשונה ב"האח הגדול", והכינוי "הרבנית", שדבק בה במהלך שנות החזרה בתשובה, מחזק את הסטאטוס החדש שלה - המאמא של העונה הרביעית של "האח הגדול".

בכלל, יש המון מרכיבים מעניינים בעונה הזאת, שנראית כמו מצעד הקריקטורות של החברה הישראלית, אבל כמו שזה נראה כרגע, מעניין מכולם הוא המסע שעשתה ברי סימון מחיפה, דרך המועדונים והמסיבות בתל אביב, בתי הכנסת ורחובותיה החרדיים של בני ברק, ועד לגריל הסמסים במדורת השבט, "האח הגדול".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share