יום שני, 12 במרץ 2012

שיינפיין: "צריך לסגור את כל הז'אנר של הריאליטי"

"אם מישהו היה אומר לי מראש שאלך לפגוש רופא פסיכיאטר שיעשה מניפולציות ויהרוס לי את החיים - לא הייתי נכנס"
"אני פשוט בטראומה. תראה מה עושים לי בפריים טיים. כל משתתף ונציג של קשת עולה לשידור וקורא לי סחטן, שקרן ומכפיש את שמי. אני שואל את עצמי - הם לא מבינים שיש פה בני אדם? שיש פה משפחות?" – כך אמר היום משתתף "האח הגדול" לשעבר, סער שיינפיין, בראיון לתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בערוץ 10. שיינפיין טוען כי הפסיכיאטר של "האח הגדול" שיכנע אותו לבלוע כדורים, שכיום התברר כי פגעו בתפקודו.

שיינפיין דחה את הטענות של קשת כי הסיבה לסיקור הנרחב היא המאבק בין קבוצת "ידיעות אחרונות" לקשת. "זה ניסיון להסיט את הנושא המרכזי של הפרשה", אמר שיינפיין. "עורך הדין שלי פנה ל'ידיעות אחרונות' וביקשנו להתראיין, רצינו פלטפורמה כדי לספר את הסיפור. מילא אם 'ידיעות' היו רודפים אחרי, אבל אני זה שחיפשתי פלטרפומה לספר את הסיפור".
משתתפת התכנית איילה רשף, יוצאת מבית "האח הגדול" על רקע תמונתו של סער שיינפיין, שנותר בבית
שיינפיין נשאל לגבי המכתב שהעביר להפקת "האח הגדול" לפני פרסום הכתבה, שבו איום כי אם לא יפוצה ב-2.5 מיליון שקל הוא יתבע וייצא לתקשורת. הוא דחה את הטענות כי מדובר בסחיטה: "מכתב הדרישה הזה הוא לגיטימי על נזק שבוצע ויש בו איום בתביעה משפטית. אתה שולח מכתב שאם לא תפצה אותי אני פונה לבית משפט. לקחו את זה לסחיטה ואיום.. זה מסמך משפטי לגיטימי".

במהלך הראיון סיפר פינס כי שיינפיין ביקש שלוש פעמים לעצור את הצילום, מפני שהיה בהתקף חרדה וסבל מהזעה. "מאז שיצאתי מה'אח הגדול' הייתי לא מעט מול מצלמות ולכל דבר הלכתי - חשבתי שאני חוזר לעצמי. אבל אז התחילו התקפי החרדה. אתה רוצה לדבר, אבל הגוף מגיב אחרת. בכל פעם שנפתחת מצלמה אני נכנס להתקפי חרדה. אני מפחד שבסופו של דבר ייצא מהריבוע הזה משהו זדוני שלא התכוונתי", הסביר שיינפיין.

שיינפיין דחה את הטענות כי כל מטרתו היא להתפרסם. לדבריו, מטרתו העיקרית היא למנוע הישנות של מקרים כאלה. "אם מישהו היה אומר לי מראש שאלך לפגוש רופא פסיכיאטר שיעשה מניפולציות ויהרוס לי את החיים, לא הייתי נכנס... כל הז'אנר הזה, צריך או לפקח עליו או פשוט לסגור את הדברים האלה".

פרקליטו של הפסיכיאטר ד"ר אלין רבינויבץ' מסר בתגובה לתוכנית, כי במעשיו של שיינפיין יש חשד לסחיטה ולעבירה פלילית, וכי הוא היה מודע לכל מהלך הטיפול בו. ב"קשת" מצדם הגישו מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע נגד "ידיעות אחרונות".

בתגובה קודמת מסרו כי "שיינפיין מנסה לייחס את אכזבתו מן החיים לאחר התוכנית - לאחרים. לאחר שנוכח בתום שנתיים מימיו ב'אח הגדול' כי הוא אינו מצליח להתפרסם באמצעים מקובלים, שיינפיין מנסה כעת להתפרסם באמצעות הפרחת טענות משוללות כל יסוד. שיינפיין איים, באמצעות עורך דין מטעמו, שיפנה לתקשורת אם לא ישולם לו סכום עתק של 2.5 מיליון שקל וכעת הוא מממש את איומו. ניכר כי שיינפיין בוחר לעשות שימוש בפנייה לתקשורת במקום לברר את טענותיו המשפטיות בדרכים המקובלות. לאחר יציאתו מהבית, שיינפיין שמר על קשרי עבודה עם קופרמן הפקות ושידורי קשת וזכה לליווי וסיוע צמוד של ההפקה כפי שהיא נוהגת עם משתתפי התוכנית, ליווי הנמשך לאחר סיום העונה. אם שיתוף הפעולה בין שיינפיין לבין קופרמן הפקות לא הניב את התוצאות אותן ציפה להשיג, הרי אין לו להלין אלא על עצמו".

בנוגע לטענות כי המשתתפים קיבלו כדורים נאמר בקשת כי "הפקת 'האח הגדול', מתוך מקצועיות ואחריות לרווחתם ושלומם של המשתתפים בתוכנית, מעמידה לרשות הדיירים ליווי רפואי, במידת הצורך ובהסכמת הדיירים, בכל התחומים, לרבות בתחום הפסיכולוגי והפסיכיאטרי. הטיפול הרפואי לסוגיו מתנהל על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים ונעשה באופן ישיר, ללא התערבות ההפקה. ד"ר אילן רבינוביץ', פסיכיאטר בעל מוניטין וניסיון רב, דרש וקיבל אוטונומיה מקצועית מלאה והיה הסמכות המקצועית לעניין מצבם הנפשי של דיירי הבית".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share