יום שני, 12 במרץ 2012

בעקבות הפרסומים: כל התשובות לשאלות שלכם

צופי וגולשי האח הגדול הוזמנו לשלוח אלינו את כל השאלות שעלו אצלם בעקבות הפרסומים השונים בכלי התקשורת. אלו התשובות
בסוף השבוע האחרון הופיעו עוד פרסומים שקשורים לאח הגדול. חשוב לנו שתדעו את העובדות ולכן צופי וגולשי האח הגדול הוזמנו לשלוח אלינו לדף הפייסבוק במהלך היום את כל השאלות שעלו אצלם בעקבות הידיעות השונות בכלי התקשורת. אתם הגולשים שאלתם הרבה שאלות, והנה התשובות לעשר השאלות הנפוצות ביותר:

כיצד אתם בוחרים את הדיירים שלכם אשר ייכנסו אל בית האח הגדול?
תהליך מיון המשתתפים לתוכנית הינו תהליך ארוך ומורכב הכולל מספר שלבים. ישנם ימי אודישנים גדולים אליהם מגיעים הנרשמים לראיון מצולם וקצר של 8-10 דקות לנבחן. בראיון הקצר מלהק מטעם ההפקה שואל מספר שאלות הכרות וממליץ האם להעביר את הנבחן לשלב נוסף או לא. מי שעובר את השלב הראשון מוזמן לשלב ב' דינאמיקה קבוצתית. מי שעובר את שלב הדינאמיקה עובר לראיון ארוך המדמה שיחת אח גדול ממש כמו בתכנית עצמה. נבחנים שעוברים את השלבים הללו מתקדמים לתחקיר עומק, בדיקות פיסיות מקיפות ואבחון פסיכולוגי. רק מתמודדים שעברו את השלבים האלו, וקיבלו את האישור הרפואי והפסיכולוגי, כי הם יכולים וכשירים להיכנס לבית האח הגדול כדיירים יעברו לשלב האחרון והמכריע, בו הם ייפגשו לשיחה ארוכה עם עורך התוכנית וסגניו לגבי חוקי הבית וחוויות ההשתתפות בתוכנית, ורק אז אחרי שעברו את כל השלבים, הם יאלצו להמתין להחלטת צוות העריכה שיבחר את הדיירים שירכיבו את העונה הבאה של האח הגדול.

האם מקובל בשאר המדינות בעולם, אשר שם גם משודרת התכנית האח הגדול, בטיפול בפסיכיאטר וטיפול בכדורים?
בכל העולם, בכל הפקות האח הגדול, כפי שידוע לנו, יש ליווי פסיכולוגי, ממש בדומה למה שנעשה בארץ. מאחר וגם בעולם יש חיסיון רפואי מלא על כל המתרחש בין הפסיכולוגים לבין הדיירים, אין לנו כל אפשרות לדעת איזה מין טיפולים נתנו בהפקות שונות של האח הגדול בעולם.

האם ד"ר רבינוביץ' היה הפסיכיאטר בעונה השנייה בלבד או גם בשאר העונות? אם רק בעונה השנייה – למה התחלף? האם הרגשתם שמשהו לא בסדר בייעוץ שלו?
ברוב העונות מלווה את דיירי האח הגדול פסיכולוג, כשפסיכיאטר נשכר לצורכי פיקוח כאשר הפסיכולוג סבור שיש צורך בכך. חשוב לדעת כי במהלך העונה הנוכחית הזו של האח, וגם במהלך העונה הקודמת לא נעשה כל שימוש בפיקוח הפסיכיאטרי. דוקטור רבינוביץ נשכר לצורך מתן ייעוץ וליווי פסיכיאטרי בטרם העונה השנייה ובתום העונה השנייה, הוא בחר, מטעמיו שלו לא המשיך גם לעונות הבאות. האנשים שמפיקים את עונת האח הגדול ועורכים אותה הם אנשי טלוויזיה, אין להם את הידע מקצועי על מנת לבחון את ההחלטות הטיפוליות של ד"ר רבינוביץ, שהינו פסיכיאטר מקצועי ובעל ניסיון.

האם גם כאשר הדיירים יוצאים מבית האח הגדול יש להם פסיכולוג?
במסגרת הדאגה לרווחת המתמודדים ושלומם, בתום העונה, כמו גם במהלכה, דואגת ההפקה לדיירים במכלול היבטים, כלומר גם אם הם זקוקים לטיפול פסיכולוגי או אחר.

האם באמת בכל פעם שסער ביקש לצאת החוצה, סירבתם?
השהות בבית האח הגדול מבוססת על רצון חופשי. ההחלטה האם להישאר בבית או לא, היא רק החלטתו של הדייר. חשוב לדעת, כי פעמים רבות דיירים שמרגישים געגוע או מצוקה כלשהיא, מביעים את רצונם בפני האח הגדול או בפני דיירים אחרים לעזוב את הבית. הדיירים נשאלים למה הם רוצים לעזוב, ומוזמנים לחשוב על זה קצת, אבל בסופו של דבר ההחלטה האם להישאר או לצאת היא רק שלהם.  רק בעונה הזו עזבו את הבית שלושה דיירים מבלי שהודחו. ברי סימון שהצטרפה לזיוה בעת הדחתה ופסעה החוצה מהבית, למרות שכלל לא הודחה, דודו קפרא שעזב את הבית כמה שבועות אחרי שאשתו בטי הודחה מהבית ואביב זילבר, שנכנס לבית לכמה ימים, ובחר לעזוב.  היו גם כאלו שרצו לעזוב את הבית במהלך העונה, אחרי הדחה דרמטית של דייר שהיה קרוב אליהם, אבל בסוף החליטו להישאר, אחת מהם, שפרה קורנפלד הייתה הזוכה הגדולה של העונה הראשונה של האח הגדול.

מה זאת הקופסא הכחולה שהדיירים מדברים עליה?
כמו שנאמר כבר קודם, את העונה של האח הגדול מלווה גם צוותים מקצועים. רופאים שאחראים אל הצד הפיזיולוגי ופסיכולוגים שאחראים על הצד הנפשי. כמובן שהאח הגדול אינו מחלק על דעת עצמו תרופות מכל סוג שהוא לדייריו. התרופות, שאכן ניתנות בקופסאות כחולות, מחולקות אך ורק בהתאם להנחיה רפואית מפורשת שניתנת על ידי רופאים, בין אם מדובר באקמול, כדורים לכאבי גב או אלרגיה או בגלולות למניעת הריון..

אני צופה מושבע של התכנית גם בערוץ 20 ושמתי לב שיש מתמודדים שיוצאים מחדר האח הגדול ומדברים על שיחה עם ר', לא אומרים את תפקידה אבל אומרים שהיא טובה מאוד ושזו נקבה. האם זו הפסיכיאטרית של העונה הנוכחית?
לדיירים בבית האח הגדול, מפתחים לעצמם קודים שונים כשהם מדברים על כל מיני תהליכים המתרחשים בבית, קודם כל- כל הכבוד על תשומת הלב והמעקב המדוקדק, יש תחושה שאתה עוקב אחרי שידורי ערוץ 20 בקפידה, ולשאלתך, אכן... יש ר' בצוות האח הגדול. היא לא פסיכיאטרית, אבל מדובר באחת מנשות המקצוע המלוות את התכנית.היא אכן נקבה, היא מלווה את התוכנית כבר שתי עונות, ואנחנו שמחים לשמוע שהדיירים מרוצים ממנה. (גם אנחנו מרוצים ממנה).

למה הדיירים צריכים פסיכיאטר בכלל? האם האח באמת אומר לדיירים מה להגיד ואיך להתנהג?
אז ככה. הדיירים מלווים במהלך העונה על ידי פסיכולוג. במידה והפסיכולוג מרגיש כי דרושה התערבותו של פסיכיאטר, רק אז יגיע הפסיכיאטר המפקח על העונה וייפגש עם הדייר. במהלך שתי העונות האחרונות לא נדרשה התערבותו של הפסיכיאטר.
לגבי תפקידו של האח הגדול- השיחות עם האח הגדול נערכות בחדר האח הגדול. האח הגדול לא אומר לדיירים מה לעשות. הוא מקשיב להם, שואל שאלות, מטיל עליהם משימות, אבל הדיירים אומרים ועושים על פי החלטתם.
חלקן של השיחות עם האח מוצג בערוץ 2 וחלקן כמובן לא, בגלל כמות השיחות.
חשוב לדעת שהאח הגדול הוא לא אדם אחד. את התפקיד ממלאים כמה, נשים וגם גברים. כולם עונים ומזדהים כ״אח הגדול״ הדיירים יודעים לפנות לכולם בלשון זכר. את כל הקולות של האחים הגדולים מחליפים לפני שידור בקול אחד, על מנת להקל על הצפייה.

יש לי רק שאלה אחת לשידורי קשת: האם לדעתכם אתם משדרים לציבור אמינות? האם אתם דוברי אמת? האם אלירז באמת ניצח את סער?
שאלה מאוד גדולה דני. השאלה היא לא אם אנחנו משדרים אמינות. אלא האם אנחנו פועלים באמינות.
הפקת האח הגדול שומרת על אמינות בכל מהלכיה. הצבעות לאח הגדול מנוהלת באופן אוטומטי ואין לאיש אפשרות להתערב בהצבעות האלו. ולכן, לשאלתך: תוצאות ההצבעה לאח הגדול 2 פורסמו במהלך משדר הגמר של עונה 2, זו הייתה אגב העונה עם כמות ההצבעות הגדולה ביותר. סער הגיע בה למקום השני עם כמה מאות אלפי קולות. אלירז שזכה במקום הראשון קיבל יותר ממיליון הצבעות.


מדוע עד היום אין אתיופי בתכנית?
תהליך הליהוק של האח הגדול לא מתנהל על פי עדות או סקטורים. אל הבית ייכנסו רק מתמודדים שנמצאו מספיק מעניינים, מסקרנים, כאלו שיהיה מעניין לראות אותם שוהים בתוך הבית. בדרך כלל האנשים שנכנסים אל הבית יהיו בעלי יכולת ביטוי גבוהה, שמסוגלים לדבר על הרגשות שלהם. חלק יהיו מצחיקים במיוחד, חלק מרגשים במיוחד. חלק יעזבו את הבית אחרי זמן קצר, חלק יגיעו עד לגמר. ורק אחד יהיה זה שייצא אחרון מהבית. ויהיה המנצח הגדול של העונה. קשה לדעת מה יהפוך דייר למנצח הגדול, ארבעת הזוכים של העונות הראשונות וזוכה הוי.איי.פיי היו אנשים ונשים שונים אחד מהשני.

תודה רבה לכל מי ששאל, ניסינו לענות על השאלות שחזרו על עצמן יותר משאלות אחרות. חשוב לנו שתדעו ותבינו.חשוב לנו לחזור ולהדגיש את החשוב מכל. הפקת האח הגדול עושה את כל האמצעים האפשריים, על מנת לאפשר לדיירים את השהות הנוחה ביותר, לצורך כך נשכרים אנשי המקצוע הטובים ביותר. חשוב מאוד לדעת שאנשי המקצוע עובדים באוטונומיה מוחלטת ואין כל קשר בין הפקת התוכנית לבין הטיפול הרפואי בתוכנית.
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share