יום חמישי, 8 במרץ 2012

תיעוד של פגישה עם ד"ר רבינוביץ'

זו הפרשה שמסעירה את עולם הטלוויזיה והבידור. במוקד הסערה - טענות לפיהן הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' חילק כדורים פסיכיאטריים למתמודדי תוכנית הריאליטי "האח הגדול". יצאנו לבדוק כיצד מתנהל טיפול עם דוקטור רבינוביץ', ומה צריך לעבור כדי לקבל מרשם. רמז: לא הרבה
היום (חמישי), תחקיר חדשות 10 חושף את צורת הטיפול של ד"ר רבינוביץ', פסיכיאטר "האח הגדול", שסיפק למתמודדי התכנית כדורים פסיכיאטריים. תחקירנית חדשות 10, שהגיעה אל ד"ר רבינוביץ' ל"טיפול הרזיה", קיבלה מרשם לשתי תרופות פסיכיאטריות אחרי פגישה אחת בלבד.

לפני יומיים, החליט מתמודד האח הגדול לשעבר, סער שינפיין, לפרסם את פרטי הפרשה. לטענתו, בהיותו בבית "האח הגדול", סיפקה לו הפקת התכנית, באמצעות הד"ר רבינוביץ', כדורים פסיכיאטריים. מטרת הטיפול התרופתי, על פי טענתו של שינפיין, הייתה לסייע לו להתמודד עם לחצי התכנית ולגרום לו להישאר בבית האח הגדול ולנהל רומן עם איילה רשף, דיירת נוספת בבית.

הפרשה הזאת פתחה לכולנו צוהר לעולם הטיפול הפסיכיאטרי: איך זה בדיוק עובד, מה מקבלים ועל מה רושמים את המרשמים? בחדשות השבת עבדו בחודשים האחרונים על תחקיר שבודק בדיוק את זה. התחקירנית, יעל גרינשטיין, נפגשה עם אילן רבינוביץ' ביולי 2011. היא נשלחה לבדוק כיצד, ובאיזו קלות, מקבלים היום מרשם לתרופה פסיכיאטרית? דרך זה זכינו להציץ לפסיכיאטר שטיפל אז במתמודדי האח הגדול.

הפגישה אורכת כשעה. ד"ר רבינוביץ' מתשאל את התחקירנית על מצבה הנפשי במשך כעשרים דקות, ורושם כל פרט. התחקירנית עונה כי לא ידוע לה על כל הפרעה נפשית, והיא רק רוצה לרדת במשקל. בסוף הפגישה לד"ר רבינוביץ' יש אבחון: "יש אצלך מרכיב באישיות שלך של אכילה כפייתית את שולטת בכל רק האוכל שולט בך וזו הסיבה שאת עולה ויורדת", אומר הפסיכיאטר המפורסם. "לכן אנחנו נותנים משהו שהוא נגד הכפייתיות. הכדור הכי טוב לאכילה כפייתית זה הפרוזאק, כי הוא היחידי גם שמוריד תיאבון". בנוסף, הוא רושם לה עוד תרופה, "טופמקס", הידועה כגורמת לתופעות לוואי חמורות ונהוג לבצע למטופל בדיקת דם לפני שרושמים לו אותה.

ד"ר אילן רבינוביץ' מסר בתגובה כי מדובר בנסיונות הכפשה. "נראה לי תמוה ובעייתי אתית אם רופא פסיכיאטר אחר יעז להגיב על מקרה של מטופל בלי לראותו ובלי לשוחח עמו", תקף בחריפות. "אני דורש מכם לשדר את הפגישה עם המטופלת המתחזה במלואה על מנת שתראה על איכות הטיפול אותו אני נותן".
שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share