יום חמישי, 16 בפברואר 2012

הפה הגדול: קים סוגר חשבון עם הדיירים

ערן? "אינפנטיל". ברי וזיוה? "אפסיות". סער? "פרובוקטור בשקל תשעים". קים רטוש שהודח מ"האח הגדול" יוצא נגד הדיירים האחרים ויש לו ביקורת גם על ההפקה: "הם נשאו את שם צה"ל לשווא כדי לתחמן אותנו". הראיון המלא יפורסם מחר (ו') ב"זמן חיפה" ו"זמן קריות"
קים רטוש"הדמות שלי בערוץ 2 לא עשתה עמי חסד", אומר קים רטוש, המודח הדעתן ביותר בתולדות "האח הגדול", בראיון המתפרסם מחר (ו') במקומונים "זמן חיפה" ו"זמן קריות". אחרי 31 יום הודח רטוש, ראה את הפרקים ששודרו וחשכו עיניו.

"אני אתן לך את הדוגמה הכי טובה", הוא אומר. "בראיון שערכתי לתעודת הזהות, בפרק הראשון שבו הדיירים נכנסו לבית, אמרתי שאני לא הגרסה 2.0 של פרידה, אבל בסרטון חתכו את זה ל'אני הגרסה2.0', הפכו נגטיבי לפוזיטיבי. זה מסוג הדברים שלא עושים.

"שתבין, אם יש דמות שלא אהבתי באח הגדול זו פרידה, אבל הם ראו את הציניות, את הבוז ואת הלשון המתגלגלת, וצמצמו אותי לתפקיד פרידה של העונה. אני מבין שזה משחק, אני מבין שיש שיקולים אחרים לתוכן ושרייטינג זה שם המשחק - ואין לי בעיה עם קונטרוברסליות, להפך, אבל אני לא מכוון למכנה המשותף הרחב ויש לי הרבה מה להגיד.

"אין לי בעיה שתראו את זה, אבל תראו גם דברים אחרים. רוב האנשים שמתקבלים לאח הגדול מבקשים להיות סלבס, עוברים מאודישן לאודישן ורק מחפשים פרסום ותהילה. אני לא באתי על תקן אחד שרוצה להיות סלב, אני בז לזה, ובכל זאת צמצמו אותי להיות פרידה".
אני לא קונפורמיסט
רטוש, רווק בן 32, נולד וגדל בקריות - במקור הוא מקריית ביאליק, כיום הוא מתגורר בקריית חיים. הוא נולד למשפחה מסורתית ששמה דגש על השכלה, חינוך לאומנות, לספרות ולשירה. כבר בתור ילד נמשך למקצועות ההומניים ולמדעי הרוח והצטיין בהיסטוריה. הוא מעיד על עצמו כתלמיד לא קונפורמיסט שעשה את הדברים בדרך ובקצב שלו, ושהלימודים בתיכון היו לו קלים.

"אני נהנה מתל אביב, שהיא ללא ספק מדינה בתוך מדינה, אבל הבית שלי הוא כאן, בקריות. כאן נולדתי, כאן גדלתי, כל הזיכרונות והאסוציאציות שלי נוגעים למקום הזה. המשפחה שלי כאן וגם מרבית מחבריי. אני אדם שאינו אלא תבנית נוף מולדתי".

חשוב לו להדגיש שהוא נכנס לבית מבחירה ואין לו כל טענה כלפי ההפקה או האנשים שעומדים מאחוריה: הוא

מודע לשיקולי העריכה המגמתיים שגוזרים אנשים לדמויות בתוכניות הריאליטי. והוא גם מתעב חלק מהכוכבים לעתיד שמתגוררים היום בבית: "לי ולסער יש הרבה במשותף, אבל אני רחוק מלהסכים עם דעותיו הקיצוניות. בהרבה מחלוקות שלי עם סער אני לקחתי את הצד הימני.

"בשיחות איתי הוא אמר דברים גרועים בהרבה ממה שהוא אמר בוויכוח עם ערן, אבל את זה בחרו שלא להראות. הוא לא מקבל את המדינה כריבונות ציונית ליהודים, יהודים עבורו הם עם מומצא שלא זכאי ללאום. נקודות המוצא שלו הרבה יותר חמורות ממה שהראו, אבל בהפקה העדיפו להציג אותו כאידאליסט. אני עדיין דוגל במדינה יהודית מבחינת חופש פולחן, תוכן יהודי ותרבות יהודית. כשאני דיברתי איתו הוא גמגם, הלך סחור סחור, אבל את זה לא הראו.
"בהתחלה כיבדתי את סער ואת דעותיו, הוא הצהיר שהוא אוהב אדם ואני מעריך את זה. אבל במבט לאחור, אני לא יודע עד כמה הדעות שלו הן הדעות האמיתיות שלו בכלל. הוא בא נגד המערכת, קלישאה חבוטה, מצהיר שהוא רוצה להרוס מבפנים, אבל כשאסי עזר מודיע שהוא נשאר בבית הוא קורן מאושר ומתלהב כמו ילד. הוא מתנגד לתעשיית המסרונים, אבל אם כבר מצביעים אז שיצביעו לו.

"אחרי ההדחה האחרונה הוא שם יד על פרצופי המודחים המוארים בכחול וצחק שאת כל אלה יעל העיפה מהבית. ככה מתנהג הומניסט שוחר שלום? לסער מוסר כפול, הוא פרובוקטור בשקל תשעים. מעבר לכל אלה, סער הוא נהנתן שאוהב את החיים הטובים וכל היום נמצא בשכשוכית, הוא מתנהג באופן טווסי שרחוק אלפי שנות אור מהפסאדה שהוא בוחר להראות. הייתי לועג לו בפנים ואומר לו ששום דבר בורגני לא זר לאנרכיסט. הוא כמובן לא ידע מה לעשות עם זה".

ומה לגבי ערן?
"אני אומר שהאדם אינפנטילי ביסודו וזקוק לאב רחמן שיגן עליו, וערן הוא דוגמה משובחת. יום אחד הוא שאל אותי למה אני מאמין במה שאני מאמין, איך אני כל כך בטוח במה שיש לי להגיד על אלוהים, על יהדות ועל החיים בכלל. אחרי שיחה ארוכה ערן קם ממקומו ואמר שגם אם אני צודק, הוא מעדיף לא לדעת את זה.

"הוא לא מעוניין בכלל באמת, עיוור וטוב לו. בהזדמנות אחרת בה דיברתי עם זיוה שהחמיאה לי מאוד ואפילו מחאה לי כפיים, ערן אמר שבכל ארבע השנים בהן למד באוניברסיטה הוא לא חווה דיון מעורר ופורה כמו שהיה עד לו עכשיו. ואני שואל - אם ככה, מה אתה בכלל עושה באוניברסיטה?".

יש קונצנזוס לגבי הזכייה של קותי סבג במיליון וגם אתה בחרת בו בראיון עם יציאתך מהבית כמועמד הבטוח לזכות.
"אין ספק שקותי הרבה יותר חד ושנון מערן למשל והרבה יותר מעניין לדבר איתו. הוא בעצמו בטירוף לנצח והוא נכנס מתוך נקודת מוצא שיש לו רק מה להפסיד. מההיסטוריה של התוכנית אפשר להבין שאותו סיפור סינדרלה, האנדרדוג המסכן שמגיע מישראל השנייה, כפי שהוא עושה את עצמו, יהודי מאמין ושומר מצוות עם הומור, לו הסיכוי הרב ביותר לזכות בגלל דמיון עם הקהל הרחב שמזדהה איתו וקותי משחק על זה בידיעה ברורה.

"הוא עובד קשה בשביל לזכות והוא רחוק מלהיות תמים כפי שחושבים אותו. הוא משחק על האזור ממנו בא, על הבית שבו גדל, על המצב הכלכלי. הוא אוהב לדבר על המסכנות שלו, לצבור רחמים ולהתקדם הלאה. קותי הוא פייבוריט נדוש וסביר להניח שגם ינצח, אבל הייתי רוצה שתמיר יזכה ולא הוא. תמיר בן אדם נפלא, עם ראש טוב והומור קיצוני ומטורף וכמובן שבקושי רואים את זה על המסך. לעומת זאת, הפרגון לקותי בעריכה הוא אדיר". גם את ברי וזיוה לא חיבבת במיוחד.

"אני מגיע מבית מסורתי וגם כשלא קיבלתי, תמיד כיבדתי. הריבים שלי איתן לא היו על דת, לא היה דיון מהותי של חילוני מול מאמין כי אם ריבים עם בני אדם טיפשים. ברי מסתובבת וקוראת לעצמה רבנית, כמה חוצפה ויוהרה צריך בן אדם כמוה לעשות את זה. ברי גם אמרה לנו להיות בשקט כדי לא להפריע לשכנים מלמעלה, בקומה השנייה. היא אפילו לא ידעה למה היא נכנסת. היא וזיוה הן זוג יומרניות שדיברו מתוך שנאה, דעות קדומות ובורות מוחלטת, לא מבינות כלום ושום דבר, אפס בתורה, אפס בהלכה".
אני לא הגרגרן הרעב
משימה אחת בבית האח הגדול זכורה לרטוש במיוחד במה שהוא מכנה מניפולציה כפולה שהפעילה ההפקה על הדיירים ועליו באופן ספציפי. באותה משימה בשבוע השלישי בבית, על מנת לזכות בתקציב מותרות היה על הדיירים להסכים לכל דבר שהוטל עליהם מפי האח.

"לאחר שהדיירים החליטו לשמור את מרבית הבשר לארוחת יום שישי ורוב השבוע אכלנו מעט ממילא, ביום חמישי כרז לנו האח שיש לנו צ'ופר למחר, ארוחת גורמה. אמרתי לדיירים שאנחנו במשימה ושלא הגיוני שנקבל צ'ופר אבל אף אחד לא הקשיב לי.

"יום שישי הגיע ומסתבר שהזמינו אוכל לארבעים איש, הדברים הכי יוקרתיים. שעה לפני הארוחה סגרו אותנו מאחורי התריס ואמרתי לדיירים שבטח מכינים לנו מנות קרב בחדר השני והם עדיין לא הקשיבו לי, הם חשבו שמביאים לנו נציגי משפחות. אמרתי לעצמי, לעזאזל, עם מי אני יושב פה? אתם פה שלושה שבועות, מי יביא לכם לכאן משפחה? בטח נקבל ארוחה דלה, כי אסור לנו להגיד לא לשום דבר.

"הגיע הרגע ויוסי נכנס לחדר האח הגדול והקרינו לנו בסלון את הבקשה לתרום את ארוחת הגורמה לחיילי צה"ל. ברור שיוסי פצח בכפרות שמכפרות והעניק את הארוחה בלי שתינתן לו האפשרות להתייעץ עם שאר הדיירים. אני צחקתי בציניות - לא מספיק שהמניפולציה הראשונית היא לוותר על ארוחת שישי, מניפולציה מגעילה כי כל השבוע לא אכלנו, גם לא נתנו לנו לבחור. המניפולציה השנייה - מי יגיד לא לצה"ל, המכנה המשותף הרחב ביותר, גאוות כולנו.

"ההפקה נשאה את שם צה"ל לשווא כדי לתחמן אותנו ואני מייד הפניתי אצבע משולשת למצלמות. למה היו צריכים ללכת לשם? תוסיף לזה את העובדה שאף אחד לא ירשה לחיילי צה"ל להיכנס לבית ושהיה מדובר בשחקנים, וקבל את המניפולציה הכי מגעילה שאפשר.

"שאר הדיירים עוד שרו שירים לכבוד צה"ל, חוץ מסער שאמר שאין לו בעיה לוותר על האוכל רק לא לצבא הכיבוש. אני התפרצתי עליו ואמרתי לו שהוא פרובוקטור בשקל וערכו את זה בצורה שנראתה כאילו אני הגרגרן הכועס שלקחו לו את האוכל. במקרה הזה עשו לי עוול גדול והוציאו אותי כאילו אני נגד צה"ל, למרות ששירתי, עשיתי מילואים ואני ציוני לחלוטין. הם העדיפו להראות את השמן שלא מוותר על האוכל, לא את האידאליסט הצודק".

מהפקת התכנית נמסר: "הדברים שהובאו בתעודת הזהות נאמרו על ידי קים והובאו בפי אומרם. גם במהלך שהותו בבית הוצג קים כפי שהוא, עם עמדותיו והשקפותיו האישיות. כך גם יתר הדיירים. אנחנו אוהבים את קים ומאחלים לו הצלחה רבה".

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איזה בכיין מעצבן!
חצי מהדברים שהוא אומר הם שקרים! מזל שיש אנשים שראו ערוץ 29 ויכולים להפריך את השטויות שלהם.

אנונימי אמר/ה...

בהחלט בכיין ושקרן

אנונימי אמר/ה...

אכול קנאה

שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share