יום ראשון, 18 במרץ 2012

‫צפניה בטור קורע על הדיון בכנסת

בזמן שרז שכניק עמל על הכרך הרביעי בסדרת התחקירים הבלתי נגמרת שלו (ברצינות שכניק? עוד כתבה?), התכנסה לה הבוקר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת לדון בפרשת הכדורים הפסיכיאטריים. אתם יודעים, אין יותר צרות במדינת ישראל. הכל טוב.

לכאורה, אין מקום לדיון בסוגיה הזו בכנסת. באמת שאין. מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין יכולות לעשות יופי של עבודה. כלומר, את העבודה שלהן. אבל ועדת החינוך בראשות חבר הכנסת אלכס מילר כבר הפכה מזמן לוועדה הביזארית בכנסת אליה קופצים כל מיני אוכלי נבלות פופוליסטים (היוש מיכאל בן ארי. שלום גם לך נסים זאב) שצמאים לעוד אייטם בתקשורת. פה דיון על אירוויזיון, שם דיון על האח הגדול. נו, בכל זאת יש את המילה "תרבות" בשם הוועדה. לכן כלל לא מפתיע שאלכס מילר מוביל את חיל הפרשים שתוהה "אבל האם ההפקה ידעה שחולקו כדורים פסיכיאטריים?". ומילר חוזר על השאלה הזו שוב ושוב עד שלצופה הגריאטרי הממוצע בערוץ הכנסת מתחשק להשליך נעל על הטלוויזיה ולצעוק: "למען השם, זה לא עניינך. מה אכפת לך?!".

אפשר לסכם שהיום היה היום הרשמי בו ד"ר רבינוביץ' נזרק מתחת לאוטובוס. אבל תיכף נגיע אליו. קודם חשוב להחמיא לסער שיינפיין שהגיע לדיון רזה, לא מגולח וחנוט בבגדים שחורים. אללי, אפילו גלעד שליט אחרי חמש שנים בשבי החמאס נראה יותר טוב.

"המעמד הזה קצת קשה לי," התייפח שיינפיין והתחיל לספר את סיפורו. יותר מדי פרטים חדשים אין. אבל גילינו שקופרמן וזק אמרו לו שהוא יכול לקיים יחסי מין במקלחת. חייבים להיות שמחים שבגיל 37 שיינפיין קיבל רשות לעשות סקס. הגיע לגיל בו אפשר להתחיל. מה כן למדנו בכל זאת מהמונולוג שיכול לככב בסרט הבא של שלומי אלקבץ? אה, ששיינפיין לא עזב את בית האח הגדול כי הוא פחד שרבינוביץ' צודק ושהוא אכן יתאבד מחוץ לנווה אילן. בחיי, הוא אמר את זה. אולי רבינוביץ' הוא בכלל מהפנט. יצור קסום וסגול שמסוגל לכשף את כולם.

נקודה נוספת משעשעת אצל שיינפיין הייתה ההיתממות החוזרת שלו לגבי הערבוב של האלכוהול והכדורים. "אף אחד לא אמר מילה על אלכוהול! השקו אותנו שם אלכוהול" זעק השה התמים והוסיף שהוא היה לוחם (או שמא קצין?) בצה"ל ושהוא עבר הרבה דברים בחיים. אחת מחברות הכנסת קראה לעברו: "אם שותים לא נוהגים" אבל הוא התעלם. ואני לא יודע, אבל זה לא ידע כללי בסיסי לדעת שלא צריך לערבב אלכוהול וכדורים, מכל סוג? כלומר, איך לוחם, סליחה קצין, בצה"ל ש"עבר הרבה דברים בחיים" מגיע לגיל 37 ולא יודע את זה?

באופן כללי, המונולוג של סער היה מאוד מרגש. אחר כך התחיל הבלגאן כי עורך הדין של שיינפיין אמר שהוא לא רוצה להעלות סוגיה משפטית אבל החוזה עליו חתם שיינפיין מרצון הוא חוזה נוראי ואיך יכול להיות שאומרים לאדם לחתום על חוזה בו הוא מבטיח לא לתבוע את ההפקה אם ימות. חבר הכנסת ישראל חסון העיר שחותמים על מסמכים זהים גם בבתי חולים ועורך הדין של שיינפיין טען שבבית החולים אמורים לטפל בך ולסייע לך. חסון השיב שהשתתפות בתוכנית ריאליטי מסייעת לאישיות נרקסיסטית. זינג!

מה עוד היה שם? התברר שאילן רבינוביץ' בכלל לא חבר באיגוד הפסיכיאטרים ופנינה טורנה הורחקה בכוח מהדיון אחרי שרבה עם חה"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' שהצהירה שהיא לא נותנת לילדיה לצפות בתוכנית אבל שכחה להזכיר שהשתתפה בעצמה במשימה במסגרת הדור הבא 24/7. אלעד קופרמן ורן תלם, סמנכ"ל התוכניות בקשת, הביאו לדיון את יעל ברון, שרה לוין, גואל פינטו, אלירז שדה (שאלוהים יודע איך אבל הצליח לא להיגרר לריב עם שיינפיין למרות התגרויות חוזרות ונשנות) ואלעד צפני. שיינפיין הביא את בנצי שרעד ברקע. עד האופי מטעם קופרמן? איתם ישראלי. מאוד נבון מצד קשת להביא עיוור כעד ראייה.

קופרמן ותלם חזרו שוב על ההפרדה בין הפיקוח התוכני והפיקוח הרפואי. רוצה לומר, ד"ר רבינוביץ' לבד במערכה. שוב ושוב נטען כי אנשי האח הגדול סמכו על שיקול דעתו של רבינוביץ' וכי ההפקה עשתה את מה שכל אדם סביר היה עושה, סמכה על הרופא. כן, זה לא היה אחד הימים המזהירים של אילן רבינוביץ'. אבל היי, הוא עבר דברים הרבה יותר קשים מסער שיינפיין ובנצי שני. כולנו עברנו.

ואז אלכס מילר חתם את הדיון. אחרי שהכריז בתחילתו ש"רוב ילדי ישראל רק רוצים להתפרסם מריאליטי" (בניגוד לחברי כנסת שמנהלים דיונים שכלל לא בסמכותם על ריאליטי, כן?) הוא הציע לכל הגופים המפקחים לחקור את הנושא ורמז להפקות הריאליטי שהוא "ממליץ" שבתוכניות הריאליטי יהיה רק פסיכולוג ולא פסיכיאטר. נו ברור שאחרי כמה שנות ריאליטי שמדגישות שכל אחד יכול להיות כוכב, מכונאי מטוסים ימליץ על הליווי הרפואי של תוכניות הריאליטי. זה ריאליטי, כל אחד יכול להיות המנצח הגדול. וכך, בלי להתכוון בכלל, מצאו את עצמם קופרמן וחבריו במלכוד הריאליטי המושלם: ההמונים התחילו לייצר אופיום.

מקור צפנייה

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בנצי שני שרעד ברקע,חחח כמה נכון.. גדול..

אנונימי אמר/ה...

יש להתעסק בעיקר ולא בתפל. יש כאן ניצול כוח עצום של גוף חזק אל מול יחידים, שחותמים על חוזה דרקוני, ללא עו"ד מצידם. מוכרים נפשם להפקה וזה מסוכן. צאו מהילדותיות הזו של הערצה לאלירז, לא עליו מסופר כאן. לסער יש אישיות בעייתית ביותר, אבל כולנו צריכים לשמוח שהוא מוציא את האמת לאור, כדי שיהיו הגבלות להפקה. והוא בהחלט דובר אמת, תסתכלו על הראיות, יש הקלטות והוכחות חותכות. אני ראיתי ושמעתי הכל. דעת הציבור צריכה להיות בעד סער עכשיו, בלי קשר לאלירז. אפילו שההפקה יצרה ממנו דמות שאוהבים לשנוא. תפתחו את הראש ואת הלב, ניצלו אנשים!!!!

שידורי ספורט , צפייה ישירה , סרט , סדרות , צפייה , הורדה יוטיוב , סרטים לצפייה ישירה ,שידור ספורט בחינם , שידורים חיים שידורים חיים האח הגדול עונה 4 | משדר הגמר בשידור חי שידור חי לצפייה ישירה | עונה 4 בשידור חי |
 
Share